کد خبر: ۲۱۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸
توقیف روزنامه تنها راه اعمال قانون نیست

ابراز تاسف وزیر ارشاد از توقیف «بهار»

«راه‌های دیگری برای اعمال قانون غیر از توقیف روزنامه وجود دارد تا جلوی تخلفات گرفته شود.» این بخشی از صحبت‌های علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران پس از پایان جلسه هیات دولت در ارتباط با توقیف روزنامه «بهار» بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش «ایرنا»، علی جنتی دیروز با اظهار تاسف از توقیف این روزنامه گفت: «علی‌الاصول وزارت ارشاد به‌دنبال توقیف نیست و راه‌های دیگری برای اجرای قانون غیر از توقیف وجود دارد.»

روزنامه بهار ششم آبان‌ماه جاری توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. این روزنامه با استناد به تبصره ذیل ماده 12 قانون مطبوعات توقیف و پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارجاع شد. پیش از توقیف برخی از نمایندگان در مجلس با جمع‌آوری امضا خواهان برخورد جدی با روزنامه بهار شده بودند، در میان امضا‌کنندگان نام علی مطهری، عضو هیات نظارت بر مطبوعات هم به چشم می‌خورد.

او به «خانه ملت» گفته بود: «برخی اعضای هیات نظارت خواستار لغو امتیاز روزنامه بهار بودند اما عذرخواهی و عدم انتشار این روزنامه به‌صورت داوطلبانه در تنزل حکم هیات به توقیف روزنامه بهار موثر بود.» نماینده تهران در مجلس افزود: «مدت زمان توقیف روزنامه بهار و تعیین تکلیف نهایی از سوی دادگاه مشخص می‌شود.»

به گزارش شرق، به اعتقاد مطهری «جای طرح اینگونه مقالات در نشریات تخصصی است.»

روزنامه «بهار» به‌مناسبت روز عید غدیرخم یادداشت وارده‌ای با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» را منتشر کرد. پس از آغاز انتقادها به محتوای این یادداشت که به قلم علی‌اصغر غروی بود، مدیریت روزنامه ضمن عذرخواهی از مردم و مخاطبان تاکید کرد نظرات مندرج در یادداشت به‌دور از مشی روزنامه «بهار»، مدیران، روزنامه‌نگاران و کارمندان این رسانه است.

«بهار» همچنین در شماره بعدی خود در چند مطلب، به نقد یادداشت غروی پرداخت. در ادامه مدیران روزنامه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند تصمیم به توقف انتشار موقت و خودخواسته گرفته‌اند. «بهار» در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته از محمدرضا عارف حمایت می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین