کد خبر: ۲۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰

75 هزار نفر در کشور از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند ‌

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بابیان اینکه 75 ‌هزار نفر در کشور از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند، گفت: 22 هزار نفر آنها دیالیز می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هاشم قاسمی در نوزدهمین همایش ملی حمایت از بیماران کلیوی در قاینات گفت: در حال حاضر 415 مرکز دیالیز در سطح کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 32 هزار پیوند کلیه نیز در ایران انجام شده است، افزود: سالیانه دو هزار پیوند کلیه توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: طی شش‌ماهه گذشته 1800 پیوند کلیه در سطح کشور انجام گرفته است.

هاشمی ادامه داد: هزینه پیوند کلیه در حال حاضر 90 میلیون ریال است. از این پس 10 میلیون ریال توسط دولت پرداخت و مابقی از محل کمک‌های خیران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اظهارکرد: در حال حاضر 168 انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح کشور فعال است.

قاسم کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این همایش اظهار کرد: هم‌اکنون 228 بیمار کلیوی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 112 نفر در شهرستان بیرجند، 50 نفر در شهرستان قائنات و مابقی در سایر شهرستان‌های استان وجود دارند.

کریمی گفت: تمامی امورات دیالیز بیماران در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با داروی مورد نیاز بیماران کلیوی و دیالیزی در سطح استان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به‌زودی سه مرکز دیالیز در شهرستان‌های "سربیشه"، "درمیان" و "سرایان" راه‌اندازی می‌شود که در این راستا 28 نفر از پرستاران بیمارستان‌های استان نیز مقدمات آموزشی مراقبت و دیالیز از بیماران را فراگرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین