کد خبر: ۲۱۶۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

رایزنی سخت وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا در کنگره علیه تحریم ایران

وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا با حضور در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران، رایزنی می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رویترز در گزارشی نوشت: مقامات ارشد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاش های بسیاری را انجام می دهند تا کنگره آمریکا را از تصویب تحریم های جدید علیه ایران بازدارند.

با این حال شماری از اعضای کنگره آمریکا گفته اند که از توجیه های دولت آمریکا برای تاخیر در تصویب تحریم های جدید علیه ایران قانع نشده اند.

سناتور "بوب کروک" ارشدترین عضو جمهوری خواه در کمیته روابط خارجی و عضو کمیته بانکی در مجلس سنای آمریکا گفت: اعضای کنگره در این باره هنوز تردید دارند. آنها احساس می کنند برای تایید تحریم های شدید علیه ایران باید بر کاخ سفید اعمال فشار کنند.

کمیته بانکی مجلس  سنای آمریکا دیروز چهارشنبه شاهد گفتگو و بحث و بررسی درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران بود.

کروکر به رویترز گفت: کاخ سفید باید در مدت 24 تا 48 ساعت آینده افرادی مثل من و دیگران را قانع کند که شیوه ای را که در مقابل ایران در پیش گرفته است صحیح است.

کروکر روز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار کرد. به نظر می رسد موضوع این دیدار، مسئله تحریم های جدید علیه ایران موضوع این دیدار بود.

همچنین قرار است جان کری و جاک لو وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه با اعضای کمیته بانک در مجلس سنا نشست مشترکی را برگزار کنند.

این جلسه محرمانه خواهد بود و موضوع آن وضعیت پرونده هسته ای ایران و تحریم های جدید علیه این کشور اعلام شده است.

کروکر اضافه کرد:  کاخ سفید معتقد است مذاکرات فعلی با ایران به نقطه ای رسیده است که هر تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا علیه ایران، نتیجه عکس خواهد داشت.

پیش از این قرار بود کنگره آمریکا در ماه سپتامبر گذشته تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کند اما با درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و همزمان با ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران، کنگره آمریکا تصمیم گرفت تصویب این تحریم ها را به تاخیر بیاندازد. این تحریم ها مربوط به صفر کردن صادرات نفت ایران بود.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران در بهار گذشته که منجر به انتخاب حسن روحانی برای این سمت شد؛ ایران با تیم و طرح جدیدی مذاکرات با گروه 1+5 را ازسرگرفت.

به گزارش عصر ایران، آمریکا یکی از اعضای گروه 1+5 است.

یکی از دستیاران تیم جانسون سناتور دموکرات و رئیس کمیته بانکی در مجلس سنای آمریکا نیز گفت: او علاقمند است سخنان وزیر خارجه و وزیر خزانه داری آمریکا را درباره ایران بشنود و سپس با همکارانش رایزنی خواهد کرد تا در مرحله بعدی درباره اقدامات بعدی درباره ایران تصمیم بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین