کد خبر: ۲۱۶۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴

کاهش پنج درصدی ازدواج

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : نیمه اول امسال آمار ازدواج با کاهش پنج درصدی روبرو بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شهین دخت مولاوردی روز پنجشنبه در دیدار با مراجع و علمای حوزه علمیه قم گفت: در مدت ذکر شده آمار طلاق نیز در کشور هفت درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این آمارها زنگ خطری است که باید نسبت به آن حساس بود و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که انتقادات زیادی به بی عدالتی و ظلم هایی که به زنان در خانواده روا داشته می شود، داشتند، باید خانواده و زنان را به حقوق خود آشنا کرد.

مولاوردی ادامه داد: در این زمینه باید فرهنگ سازی مناسب انجام شود و در این زمینه نقش مرجعیت به عنوان افرادی تاثیرگذار در جامعه بسیار راهگشا خواهد بود.

وی بیان داشت: در این برهه زمانی نیازمند دریافت رهنمودها و نصایح مراجع تقلید به منظور رفع بی عدالتی علیه زنان هستیم تا به عنوان راهنما و هدایتگر از آن بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موج جدید دانش آموختگان دختر اشاره کرد و گفت: برای حضور و مشارکت آنها در اجتماع نیازمند فکری اساسی شود و استفاده از نظرات مراجع تقلید در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

مولاوردی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه فقه شیعه توانایی ارائه الگویی کامل از سبک زندگی اسلامی را دارد، افزود: باید به دنیا ثابت کرد که اسلام به ویژه فقه شیعه توانایی ارایه الگویی کامل از سبک زندگی اسلامی را دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی داعیه دار اداره امور بر اساس فقه شیعی است و امیدواریم بتوانیم الگویی کامل و جامع بر همین مبنا به جهانیان ارائه کنیم.

وی با تاکید بر طراحی و استفاده از الگوهای صحیح اسلامی در همه عرصه های زندگی گفت: دیدار با مراجع تقلید برای همین منظور صورت می گیرد تا در آستانه شروع فعالیت جدید خود بتوانیم در این راستا گام برداریم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر به قم با حضرات آیات حسین نوری همدانی و محمد جواد فاضل و همچنین حجت الاسلام و السلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت و گو کرد. 

به گزارش ایرنا، دیدار با حضرات آیات سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، یوسف صانعی، هاشمی شاهرودی و خانم مجتهده صفاتی از برنامه های عصر امروز خانم مولاوردی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین