کد خبر: ۲۱۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴

آیت‌الله صانعی: نگاه به مسایل بانوان باید تغییر کند

آیت الله ˈیوسف صانعیˈ گفت : امروزه با تغییر و تحولات گسترده ای که در جامعه صورت گرفته است، باید نگاهمان به قشر بانوان نیز تغییر یافته و در این راستا احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) را ملاک و معیار قرار دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این استاد حوزه عصر پنج شنبه در دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با وی با تاکید بر بر ضرورت تغییر نگاه و رویکرد به مسایل و مشکلات بانوان افزود: زن در اسلام جایگاه بسیار والا و برجسته ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: قدر و منزلت بانوان از دیدگاه مکتب اسلام در احادیث و روایات اهل بیت(ع) کاملا مشهود است و این مساله ای است که آحاد جامعه باید از آن آگاه باشند. 

وی همچنین احکام و مسایلی را که در اسلام در رابطه با بانوان مطرح شده است،نیازمند تعبیر و تفسیر درست و اصولی دانست و گفت: اگر احکامی که در خصوص زنان مطرح شده را بر اساس آیات و روایات به درستی معنا کنیم، عظمت جایگاه زنان و دفاع اسلام از حقوق بانوان را به خوبی دریافته و برخی برداشت های غلط از میان می رود. 

استاد برجسته حوزه با بیان این که امروز فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و معضلات قشر بانوان فراهم آمده است، بر رعایت حقوق بانوان در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش های پیش روی جوانان بیکاری است که این معضل باید در جامعه ریشه کن شود. 

به گزارش ایرنا، وی در پایان از تصویب قانون ازدواج با فرزندخوانده انتقاد کرد و گفت: رییس جمهوری محترم باید از اجرای این قانون به هر صورتی جلوگیری نماید، زیرا این قانون مفاسد بسیار داشته و نیز خدشه به چهره ایران اسلامی در سطح بین الملل به دنبال دارد. 

ˈشهین دخت مولاوردیˈ معاون رییس جمهوری روز پنج شنبه در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم با برخی مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین