کد خبر: ۲۱۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳

ناطق نوری: اسرائیل از تدبیر ایران عصبانی است

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: در مسائل هسته ای ایران رئیس جمهور عاقلانه و با تدبیر عمل می کند و به همین دلیل اسرائیل و بعضی کشورها از این درایت و تدبیر عصبانی هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری ظهر یکشنبه در حوزه علمیه گرگان گفت: اسرائیل نمی خواهد ایران به حق مسلم خود در مساله هسته ای برسد و به همین دلیل درایت رئیس جمهور ما آن ها را عصبانی کرده، آقای روحانی نعمتی است که در این انتخابات نصیب ما شد.

وی افزود: بعد از سال ها یک رئیس جمهور روحانی مدیریت کشور را در دست گرفت و همه مردم از این اتفاق خوشحال هستند زیرا دوران مدیریت غیر قابل پیش بینی تمام شد و یک فرد قابل پیش بینی ریاست جمهوری را به دست گرفت.

ناطق نوری در ادامه با اشاره به خطبه 2 نهج البلاغه تصریح کرد: بر جهان آفرینش قانون علیت حاکم است و هیچ چیز بی دلیل نیست.

وی ادامه داد: ما معتقیدم نه جبر بر جهان حاکم است و نه تفویض ، هم خداوند و هم انسان ها در این جهان نقش دارند.

ناطق نوری اظهار کرد: در قرآن سه دسته آیه وجود دارد که در دسته اول انسان را عامل می داند، در دسته دوم خدا را و در دسته سوم اتفاقات را به خدا و انسان ربط می دهد.

وی بیان کرد: خداوند عقل و اختیار داده و این انسان است که می تواند حسن استفاده یا سو استفاده کند و این ما انسانها هستیم که عامل ذلت یا عزت هستیم.

وی به حضور امام در ابتدای انقلاب اشاره داشت و گفت: امام آمد و فریاد زد مردم هم انصافا به زیبایی امتحان پس دادند چه در زمان ورودشان به ایران و چه در زمان تشیع جنازه ایشان.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: در بدو ورودشان به ایران در گیر منافقین بودیم و در زمان جنگ هم هر روز شهید داشتیم اما یک نفر به امام اعتراض نکرد.

وی ادامه داد: شیعه و سنی، مسیحی و زرتشتی، عرب و بلوچ و فارس همه ایستادند. در 8 سال جنگ همه دنیا به ما حمله کردند اما یک وجب خاک را ندادیم.

وی تصریح کرد: قاجار 18 شهر و پهلوی یک استان را به دشمن داد اما امام و ولایت فقیه آمدند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران را بگیرند.

به گزارش مهر، وی افزود: ما بعنوان مدافع فلسطین ایستاده ایم و از اهل سنت هم دفاع می کنم. در فلسطین سنی ها کشته می شوند و در عراق هم سنی و هم شیعه. دشمن و استکبار که برخی از آنها شاهان دنیا پرست هستند هم به ین کشتارها کمک می کنند.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین