کد خبر: ۲۱۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳

توجیهات رسایی درباره انگشت نگاری در سفارت آلمان

شنيدم كه براي اخذ ويزا بايد براي انگشت نگاري به سفارت آلمان بروم. از اين موضوع تعجب كردم و طي تماس تلفني با جناب آقاي قشقاوي معاون وزير محترم خارجه شديدا به اين موضوع اعتراض كردم. توضيحات آقاي قشقاوي بنده را قانع كرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نسبت به حضور در سفارت آلمان در ایران، و دیدار با سفیر این کشور و همچنین اقدامات جانبی برای صدور ویزای آلمان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش رجا نیوز در توضیح رسایی آمده است؛

بنده از سال ٨٢ و قبل از دوره نمايندگي به دفعات متعدد در ايام محرم و رمضان سفر تبليغي به كشورهاي ديگر از جمله آلمان داشته ام. امسال نيز بر حسب دعوت ايرانيان محترم و دوستداران اهل بيت كه سالهاست در آنجا حسينيه وجلسات عزا دارند سفر تبليغي داشته ام. امسال هم به مناسبت ايام تاسوعا و عاشورا كه مصادف با هفته تعطيلي جلسات علني است با دعوت آنها چنين برنامه اي داشتم.

وقتي چند روز قبل طبق روال از طريق تشريفات مجلس درخواست صدور ويزا را دادم، شنيدم كه براي اخذ ويزا بايد براي انگشت نگاري به سفارت آلمان بروم. از اين موضوع تعجب كردم و طي تماس تلفني با جناب آقاي قشقاوي معاون وزير محترم خارجه شديدا به اين موضوع اعتراض كردم. توضيحات آقاي قشقاوي بنده را قانع كرد.

توضيح ايشان اين بود كه اين موضوع سياسي نيست و طبق روالي است كه از سال گذشته در برخي كشورها حاكم شده، چنين مراحلي طي مي شود. وي گفت سال قبل لزوم انگشت نگاري براي چند كشور بود كه ايران جزو آن نبود اما امسال براي ١٥ كشور قرار داده شده كه ايران هم جزو آنهاست و سالهاي بعد نسبت به ديگر كشورها هم اعمال مي شود.

نكته ديگري كه وي گفت و مرا قانع كرد اين بود كه اين موضوع كم كم فراگير مي شود و البته دو طرفه است يعني ما هم عمل متقابل انجام مي دهيم و اين كار فقط يكبار براي پنج سال انجام ميشود.

آقاي قشقاوي تاكيد كرد كه مسأله يك روند طبيعي دارد و سياسي نيست. بنده به دوستان تشريفات مجلس و وزارت خارجه تاكيد كردم فقط در صورتي اين كار را مي كنم كه روند اجراي آن به شكل خاص باشد آن هم به دليل جايگاه حقوقي اي كه امثال بنده داريم و اين جايگاه متعلق به مردم است. براي همين هماهنگ شد تا با وسيله نقليه از درب مخصوص سفير وارد شوم. وقتي هم وارد شدم با احترام به استقبال آمدند. و بدون معطلي ما را به در اتاق مجاور اتاق سفير بردند و دستگاهي كه براي اين كار بودند را آوردند و توضيح دادند.

بعد از اين كار هم سفير آلمان به استقبالم آمد مرا به اتاقش دعوت كرد. حدود نيم ساعتي در اتاق سفير با حضور مترجم تشريفات مجلس درباره مهمترين مسائل كشور و منطقه با وي صحبت كردم كه الحمدلله دفاع عزتمندانه اي از حقوق مردم كشورمان بود. رسایی در پایان به رجا نیوز گفته است که گزارش اين نشست هم به مسئولان ذيربط داده شده انشالله به وقتش در صورت لزوم به صورت عمومي هم ارائه مي شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین