کد خبر: ۲۱۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲

نماینده مجلس: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی‌های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعتقاد به غیرواقعی بودن طرح موضوع خالی بودن خزانه گفت: خزانه سالی 12 مرتبه پر می‌شود و 12 مرتبه هم خالی می‌شود، 210 هزار میلیارد تومان بودجه 92 در مجلس تصویب شده و می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد.
 
به گزارش ایسنا جواد کریمی قدوسی در مراسمی که با عنوان مبارزه با استکبار برگزار شد، گفت: فضای امروز کشور تحت تاثیر بحث مذاکره با آمریکا است به طوری که این موضوع بر فضای اقتصادی و سیاسی اجتماع سایه انداخته است لذا این مسئله جهت افزایش سطح بصیرت جای تعمق دارد.
 
وی ادامه داد: برکات این تحولات افزایش آگاهی مردم است به طوری که حتی با صرف ده سال وقت و برگزاری کلاس درس این مقدار آگاهی برای مردم به وجود نمی‌آمد.
 
کریمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: اسلام در یک قدمی فتحی بزرگ قرار دارد و ما در نقطه عطف هستیم.
 
وی ضمن اشاره به تحولات منطقه و نقش آمریکا در این تحولات خاطرنشان کرد: این تحولات به مدد ایران به وجود آمده و از طرفی آثار خستگی و شکست نیز در جبهه کفر دیده می‌شود .
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: غرب خسته شده و اسرائیل در حال منزوی شدن است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخ صدر اسلام و ماجرای جنگ صفین پرداخت و اظهار داشت: در شب آخر جنگ صفین حضرت علی به یاران خود این بشارت را دادند که با طلوع آفتاب کار معاویه یکسره خواهد شد
 
کریمی افزود: اما در همین شب معاویه پس از مشورت با عمروعاص به این نتیجه رسید که باید کاری کند که سپاهیان امیر المومنین (ع) شکست خود را اعتراف کنند در حالی که در حقیقت شکست نخورده‌اند و ا گر اعتراف هم نکنند بینشان اختلاف خواهد افتاد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا گفت: هنوز اتفاقی نیافتاده و فقط یک تلفن برقرار شده اما آمریکا در دنیا جشن گرفته و استفاده تبلیغاتی خود را از این تلفن کرده است.
 
به گزارش ایسنا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون حقانیت سخن مقام معظم رهبری مشخص می شود که آمریکایی‌ها، «مذاکره» را برای «مذاکره» می خواهند، همین قدر که ایران را پای میز مذاکره بنشانند برای آنها کافی است و به دنیا القاء می‌کنند که جمهوری اسلامی بعد از 34 سال حاضر به مذاکره شد.
 
کریمی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت در عرصه دیپلماسی خارجی و نپرداختن به حماسه اقتصادی بیان کرد: آقایان مدام مشکلات را ده برابر جلوه و آن را به تحریم ربط می دهند و تحریم را هم به مذاکره وصل می کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: آقای ظریف می گوید سال‌ها در آمریکا زندگی کرده و با «جو بایدن»، رفت و آمد خانوادگی داشته است، هم‌چنین با «جورج سوروس» (که پدر انقلاب‌های مخملی در دنیاست)، نیز رفت و آمد می‌کرده، آقای ظریف که اینان را می شناسد، باید بهتر از این عمل کند.
 
به گزارش ایسنا، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم مقاومت در مقطع کنونی جهت دسترسی به پیروزی بزرگ، یادآور شد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با حفظ منافع ملی‌شان این پرونده را مختومه کنند، دلیل مهم آن این است که آمریکا برای تحریم ایران نیاز داشت تا موافقت هم‌پیمان خود را جلب کند.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که اگر هم‌پیمانان اروپایی‌شان با آنها همکاری کنند، 6 ماهه ایران تسلیم خواهد شد، اما اکنون بیش از ده سال گذشته و این امر اتفاق نیفتاده است، به همین دلیل شرکای آمریکا برای برطرف کردن تحریم‌ها، او را تحت فشار قرار داده‌اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دلیل دوم ضرورت مقاومت در مرحله کنونی را ناکارآمد شدن سلاح تحریم دانست و ادامه داد: سلاح تحریم از سلاح‌های نظامی کشنده‌تر است، آمریکا این سلاح را هر جا به کار برده، نتیجه گرفته است مگر در مقابل ایران.
 
وی افزود: اگر این سلاح شکسته شود دیگر در هیچ جای دنیا آمریکا نمی‌تواند از آن استفاده کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود، دلیل سوم بر لزوم مقاومت وضعیت منطقه دانست و افزود: روز به روز منافع ایران در منطقه بیشتر می شود و حضور غرب و منافع او کاهش می‌یابد.
 
کریمی ادامه داد: روزی که همه سفارتخانه‌ها در دمشق تعطیل شده بود (هنگام اعلام حمله آمریکا به سوریه)، هیئت رسمی جمهوری اسلامی ایران، همراه با خانواده در آنجا حاضر بود و این باعث دلگرمی بشار اسد شده بود.
 
وی در ادامه ضمن نقل خاطره دیدار خود با سیدحسن‌نصرالله، گفت: رهبر حزب الله به اسرائیل هشدار داده بود که اگر حمله را شروع کند، روز اول حمله در حیفا 400 هزار کشته روی دست اسرائیل خواهد گذاشت.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی‌های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند.
 
به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توضیحات عراقچی درباره سفر رییس‌جمهور به آمریکا گفت: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر آمریکا توضیح داد که آمریکایی‌ها از ما خواستند تا غنی‌سازی را متوقف کنیم، ما نیز ما به آنها گفتیم اگر شما تحریم‌ها را بردارید، ما قول می دهیم لایحه پروتکل الحاقی را تنظیم و به مجلس ارائه دهیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در باره عملکرد مجلس در نقد سیاست‌های دولت گفت: مجلس در دو مرحله مورد آزمایش قرار گرفت، یکی جریان بررسی صلاحیت‌ها و دیگری در مقطع کنونی.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، افزود: فراکسیون روحانیت مجلس نام 6 نفر را برای عدم رای اعتماد امضا کرده بود اما از این تعداد 3 نفر رای اعتماد گرفتند.
 
کریمی مدعی شد که روحانی حداکثر در مجلس صد نماینده دارد و پس از گذشت مدتی کوتاهی، این تعداد ریزش می‌کنند و به 80 یا 90 نماینده خواهند رسید.
 
وی خاطرنشان کرد: ما باید در مواجهه و انتقاد از سیاست‌های دولت محتاطانه عمل کنیم تا مردم به تدریج با نقاط ضعف این سیاست‌ها آشنا شوند.
 
وی تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی صحبت‌های آقای ظریف بعد از سفر به آمریکا را گوش دادیم و متوجه شدیم تیتر کیهان درست است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از تصمیمات دولت برای به دست آوردن اکثریت مجلس دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: آنها به طور قطع برای مجلس دهم کمر بسته‌اند، آقای عارف برای ریاست مجلس بعدی ماموریت پیدا کرده است و آقای هاشمی نیز مجلس خبرگان رهبری را محور فعالیت خود قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین