کد خبر: ۲۱۷۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
عراقچی:

ظریف فرداعازم پاریس می شود

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با اعلام این خبر که ظریف فردا تهران را به مقصد فرانسه ترک می کند، گفت: در ژنو وارد محتوای گام ها خواهیم شد و امیدواریم دیدگاه های دو طرف را که فاصله زیادی دارند به هم نزدیک کنیم .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران درباره مذاکرات ایران و1+5 که قرار است در روزهای 5 شنبه و جمعه در ژنو برگزار شود، گفت: آقای ظریف فردا تهران را به مقصد فرانسه و برای شرکت در اجلاس یونسکو ترک می کند.

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای نیز فردا عازم ژنو خواهد شد ، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در این دور از مذاکرات نسبت به نشست قبلی تغییری نخواهد کرد.

 بر این اساس  محمد جواد ظریف، رئیس تیم مذاکره کننده خواهد بود و عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه، مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امورخارجه ، داوود محمدنیا، مشاور حقوقی ، وزیر امور خارجه  و امیری از سازمان انرژی اتمی ظریف را همراهی خواهند کرد.

عراقچی همچنین در ادامه درباره تیم مذاکره کننده 1+5 نیز گفت: تا کنون خبری مبنی بر تغییر تیم طرف مقابل به ابلاغ نشده است و به نظر می رسد که اعضای 1+5 نیز همان تیم قبلی باشند مگر آنکه در لحظات آخر تغییری صورت گیرد . در مذاکرات ژنو قبلی نیز قرار بود معاون وزیر امور خارجه از چین شرکت کند اما مدیر کل حضور یافت.

وی همچنین درباره این دور از مذاکرات گفت: ما راه سختی را پیش رو داریم .  در ژنو وارد محتوای گام ها خواهیم شد و امیدواریم دیدگاه های دو طرف را که فاصله زیادی دارند به هم نزدیک کنیم .

عراقچی خاطر نشان کرد: در مذاکرات کارشناسی در وین نیز وارد مباحث کارشناسی شدیم و هر دو طرف توضیحات بیشتری را دادند. در ژنو این بحث ها ادامه خواهد یافت تا به یکدیگر نزدیک تر شویم.

 بر اساس این گزارش دور قبلی مذاکرات ایران و 1+5، 23 و 24 مهر ماه در ژنو برگزار شد. ایران در مذاکرات ژنو طرح پیشنهادی جدیدی را به 1+5 ارائه کرد که این طرح بر اساس گام های متقابل و مشترک طراحی شده است .

در مذاکرات ژنو 1 ، طرف مقابل طرح پیشنهادی ایران را به عنوان چارچوب حرکت پذیرفت و دو طرف توافق کزدند که در روزهای 16 و 17 آبان ماه مذاکرات را در ژنو ادامه دهند.

به گزارش مهر، ایران و 1+5 در ژنو 1 برای اولین بار بیانیه مشترک صادر کردند . بر اساس توافق دو طرف کارشناسان نیز هفته گذشته در وین مذاکراتی را انجام دادند که قرار است نتایج این مذاکرات در نشست روزهای 5 شنبه و جمعه برای تصمیم گیری به اعضای دو تیم ارائه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین