کد خبر: ۲۱۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

بیانیه «آرمان دانشجو» در دفاع از عملکرد میرزاده و فعالیت انجمن‌ها در دانشگاه آزاد

تشکل دانشجویی «آرمان دانشجو » از تشکل های دانشگاه آزاد (واحد تهران پزشکی) در نامه سرگشاده‌ای خطاب به مجتبی اکبری مدیر کل سابق دبیرخانه تشکل‌های دانشگاه آزاد، ضمن دفاع از عملکرد دکتر حمید میرزاده در انتصاب های دانشگاه و پایان دادن به خطاهای فرهاد دانشجو، خواستار توجه به نقش تشکل‌های دانشجویی و فعالیت های صنفی و سیاسی در دانشگاه آزاد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این بیانیه آمده است: به نمایندگی از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، پیش از هر چیز بر خود لازم می دانیم که ضمن قدردانی از خدمات و زحمات جنابعالی در این سمت، توفیق روز افزون ضمن حضور در سایر عرصه های اجرایی را برای جنابعالی آرزو نماییم که این نخستین نمود ادب و اخلاق فردی یا جمعی ما در یک جامعه دانشگاهی است. زیرا معتقد بر آن هستیم که حرمت علم و دانش بالاتر از  سخنان شماست است که هفته گذشته بعد از رفتن از دبیرخانه تشکلها بیان کردید. 

تشکل آرمان با اشاره به نامه سرگشاده این فرد منصوب فرهاد دانشجو که پس از عزل از سمت خود به دکتر میرزاده نوشته، یادآور شده است: نامه ای سرگشاده برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر میرزاده نوشته بودید، که تنها «سر»ش خطاب به ایشان بود و شاید اگر عنوان خطابه را حذف کنیم ، پیک با مشکل جدی مواجه شود برای یافتن مقصد ! مقصد نامه دفتر جناب آقای دکتر میرزاده است ، اما آیا مقصود هم همان جاست ؟ ما به نمایندگی از تشکلی برای شما نامه مینویسیم که هنوز فاکتور هزینه های فعالیت‌های انتخاباتی اش در اسفند ماه 1391روی میز ، داخل کشو ، لای کتاب یا زیر قفسه خاک می خورد .از نشریه ای مینویسم که ویژه نامه ی خرداد را به امید حمایت شما آرزو می‌کرد در مهرماه منتشر و توزیع کند ، اما 13 ابان هم گذشت ، نشریات دانشجویی همچنان در امید واهی حمایت! 

این بیانیه ضمن انتقاد از حمایت دانشگاه آزاد در دوران ریاست دانشجو از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری می افزاید:  شما از دیکته شدن اندیشه های سیاسی خاص به تشکل های دانشجویی ابراز نگرانی نمودید ، در حالیکه احتمالا هزینه های مصروف در راستای حمایت از یک کاندیدای خاص ریاست جمهوری را در این تعریف نمی گنجانید . شاید هم آن کاندیدای خاص به زعم شما جهت گیری سیاسی خاصی نداشته است . شاید هم مبالغ چند ده میلیون تومانی در نظر شما زیاد هزینه ای محسوب نمی شود. رسالت تشکل های سیاسی – اسلامی ، فعالیت سیاسی است ، ما از دیکته ی اندیشه های سیاسی هراس نداریم ، از دیکته ی اندیشه های غلط یا دیکته ی غلط اندیشه ها بر خورد می لرزیم.

در این بیانیه آمده است: از رخوت فضای تشکل ها  در گذشته سخن به میان آورده بودید و امتیاز پویایی سیاسی تشکل ها را به خود نسبت دادید ، در حالیکه بگذارید صادقانه بگویم . رخوت در فضای تشکلی ضعف است اما فاجعه نیست ،  فاجعه رخنه شما بود در فضای تشکلی دانشجویی. فضایی که تشکل ها را به خودی و غیر خودی تبدیل نمودید، فضایی که در آن به جای اتحادیه اول دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه صادر نمودید و تمامی 13 نفر آن را همان روز تکذیب کردند و با وساطت دیگران از شکایت صرف نظر.

این تشکل در پاسخ به اظهارات اکبری در نامه سرگشاده خود تاکید کرده است: می گویید یک ماه است که درخواست ملاقاتتان در بایگانی دفتر جناب آقای دکتر میرزاده مانده است و ما دو سال است که در لیست اولویت های ریاست سابق دانشگاه آزاد ، آخرین عنوان را هم در اختیار نداشته ایم .شما از استقلال جامعه دانش آموختگان می گویید و دم از استقلال  می زنید در حالی که مخالف استقلال تشکلهای دانشجویی بودید. براستی چگونه زمانی که از مدیر کلی برکنار می شوید با نامه نگاری از طریق جامعه دانش آموختگان می خواهید در رسانه ها برای خود فضای تبلیغاتی بسازید . بیان یک عبارت ساده از جانب شما مصاحبه ی خبری محسوب می شود و سال ها خون دل خوردن ما ، تبعیض و تهدید و تحریم هایمان جز نشریه ای که حتی بودجه ی انتشارش در اختیارمان قرار نمی گیرد ، پایگاه رسانه ای دیگری نداریم.

تشکل آرمان دانشجو با انتقاد از محدود ساختن تشکل های دانشجویی در دوره 2 ساله ریاست فرهاد دانشجو ، ضمن دفاع از گفتمان اعتدال دکتر حسن روحانی، خاطر نشان کرده است: تحرک سیاسی حاصل مبارزه است . و صلح ، مبارزه نمی طلبد ... تحرک سیاسی دانشگاهها را اصلاحات و اعتدالی رقم زد که در 2 سال اخیر سعی در حذف آن داشتید و اصلاحات و اعتدال بر خلاف نظر شما و بسیاری از همفکران شما ، دلیل تحرک سیاسی دانشگاه ها بود ، نه تحریک سیاسی ! آن را مصادره به مطلوب نفرمایید. 

در خاتمه این بیانیه ضمن انتقاد از ادبیات مدیر کل سابق دبیرخانه تشکل ها در نامه به دکتر میرزاده ، آمده است: شما ضمن ابراز نا خرسندی از برکناری خود ، آن را مرجوع به گذشته دانسته و  از این منظر عدالت مسئولین را در جایگاه قضاوت قرار دادید . در حالی که انتخاب مدیران با رویکرد اعتدال وظیفه جناب آقای دکتر میرزاده است.ما عالم به غیب نیستیم ، اما به راستی فکر میکنم دلیل برکناری جنابعالی هر چه باشد ، قطعا از  لغو امتیاز فعالیت تشکل اصلاح طلب « بیدار کرج» ، نا عادلانه تر نخواهد بود . دلیل برکناری شما همین حاشیه ساری ها و غوغا سالاری های شماست. دلیل برکناری شما آن همه ترویج فضای خودی و غیر خودی است که به وجود آوردید. دلیل برکناری شما دوستان (ببخشید نمایندگانی) بود که انتصاب فرمودید و تشکل‌ها دانشجویی در 2 سال اخیر آنها را 2 بار ندیده اند.یادمان باشد که این اراده ی ماست که ما را جاودانه می کند ، نه ارادت ما.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین