کد خبر: ۲۱۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
گزارش برنامه نود شب گذشته

قولی که مجیدی به فردوسی‌پور داد

بررسی وقایع جام‌حذفی و بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر از مهم‌ترین اتفاقات برنامه شب گذشته نود بود. علاوه پرداختن به خداحافظی فرهاد مجیدی و اتفاقات باشگاه ذوب آهن و همچنین گفت‌وگو با ووریا غفوری هافبک نفت تهران از دیگر بخش های این برنامه بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل فردوسی پور راس ساعت 22:35 سر قرار هفتگی‌اش با علاقه مندان فوتبال حاضر شد تا جدیدترین اتفاقات دنیای فوتبال، بازی‌های پایانی لیگ و همین طور جام حذفی را نقد و بررسی کند.

به گزارش تابناک، خداحافظی فرهاد مجیدی و مرگ یکی از هواداران استقلال در پی این ماجرا در کنار انتخابات هیات فوتبال‌های بوشهر و تبریز از موضوعات مهم این برنامه بودند. مسابقه پیامکی شب گذشته نود در خصوص پیش‌بینی نتیجه بازی استقلال و تراکتورسازی تبریز بود که به عنوان آخرین بازی لیگ برتر در نیم فصل اول جمعه این هفته برگزار می شود که همانطور هم که پیش‌بینی می شد از سوی هواداران استقلال و تراکتور بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بازی‌های خوب تیم ملی نوجوانان کشورمان در رقابت‌های جام جهانی موجب شد تا عادل فردوسی‌پور یوسف سیدی و امیرحسین کریمی، بازیکنان تیم ملی نوجوانان را به برنامه‌اش دعوت کند و با آنها به گفت‌وگو نشست.

کریمی در مورد شش بازیکنی که بدلیل صغر سنی کنار گذاشته شده بودند گفت: قوانین جدید فیفا باعث شد ما این بازیکنان را از دست بدهیم، در حالیکه شاید می شد از این بازیکنان در بازی ها استفاده کرد ولی دوستی مهر با کنار گذاشتن این شش بازیکن قصد داشت هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

سپس بخش اول گزارش نود تا نود پخش و طی آن مشکلات و مسائل فوتبال طی هفته اخیر به تصویر کشیده شد.

سیدی عنوان کرد از هشت سالگی فوتبال را در باشگاه های اردبیل آغاز کرده و همزمان با بازی فوتبال، تحصیلات خود را ادامه داده و اکنون در مقطع پیش دانشگاهی است.

کریمی نیز اظهار داشت از ده سالگی به تیم ملی فوتبال راه پیدا کرده و از آن زمان مراحل مختلف فوتبالی را طی کرده است.

جلسه پر حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال در کنار مهمان ویژه این هفته فوتبال ایران، سپ بلاتر باعث شد تا علی کفاشیان روی خط بیاید و در خصوص این مسائل سخن بگوید:

کفاشیان در خصوص انتخابات هیات فوتبال شهرستان‌ها گفت: من اعتقاد ندارم که افراد از طرف خودشان منصوب می‌شوند. تنها پنج رئیس هیات فوتبال ما در سمت و جایگاه‌شان باقی مانده‌اند.

او درباره آیین نامه انضباطی اظهار کرد: ما اجرای این آیین نامه را به فصل بعد موکول کرده‌ایم.

کفاشیان درباره حضور بلا‌تر در تهران هم بیان کرد: ابتدا از انتخاب سجادی خوشحالم. امروز بلا‌تر پیامی فرستاد درباره توسعه فوتبال پایه و دیگری بحث علوم نوین پزشکی که از ما تشکر و تقدیر کرده بودند. آقای بلا‌تر، رئیس فدراسیون قطر و شیخ سلمان با پروازهای اختصاصی روز چهارشنبه به تهران می‌آیند. بعد از ظهر آن روز آقای بلا‌تر و شیخ سلمان در کنگره سخنرانی خواهند کرد. اما دیدار با آقای روحانی را در تلاش هستیم تا صبح پنجشنبه برگزار کنیم.

خداحافظی فرهاد مجیدی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه نود بود. در این بخش تماشاگران استقلال نشان داده شدند که عده‌ای به خداحافظی او معترض بودند و عده‌ای هم با گریه خداحافظی مجیدی را باور نمی‌کردند.

در آیتمی از این برنامه به درگذشت احمد مظاهری یگانه به دلیل خداحافظی این بازیکن اشاره شد.

در بخش پایانی این آیتم زندگی فوتبالی مجیدی روی آنتن رفت. همچنین فردوسی‌پور گفت که تلاش دارد تا او را راضی کند تا دو هفته بعد این بازیکن را به برنامه نود بیاورد و سوالات بی‌جواب را از او بپرسد.

فردوسی‌پور به بینندگانش وعده داد تا دو هفته دیگر فرهاد مجیدی را به عنوان میهمان ویژه به برنامه‌اش بیاورد و سوال‌های بی‌جواب را از او بپرسد.

کارشناسی داوری بازی‌ها یکی دیگر از بخش‌های این برنامه بود.  جعفری کار‌شناس داوری درباره دیدار استقلال و مس کرمان ضمن تایید ضربه پنالتی به سود مس کرمان درباره درآوردن پیراهن از سوی مجیدی و اینکه مظفری‌زاده چرا به این بازیکن کارت زرد نداد گفت: داور وقتی به بازیکن کارت زرد می‌دهد که پس از گلزنی به نشانه‌ی خوشحالی پیراهنش را از تن خارج کند.

او همچنین کلیه تصمیمات داور دیدار فولاد و گسترش فولاد را صحیح دانست.

این کار‌شناس داوری درباره قضاوت دیدار نفت و سپاهان گفت: یک ضربه پنالتی به سود نفت باید اعلام می‌شد.

جعفری همچنین هر دو اخراج سپاهان را صحیح دانست.

جعفری درباره داوری دیدار مس و داماش هم اظهار کرد: پنالتی اعلام شده برای داماش اشتباه بوده است.

او همچنین اعتقاد داشت بازیکن داماش به دلیل خطا بر روی رودباریان باید از میدان اخراج می‌شد.

این کار‌شناس داوری درباره قضاوت دیدار ذوب آهن و راه آهن اعتقاد داشت که یک پنالتی باید به سود شاگردان ابراهیم‌زاده اعلام می‌شد. او سایر تصمیمات داور را صحیح دانست.

جعفری همچنین همه تصمیمات داور دیدار ملوان و فجرسپاسی را هم درست دانست.


دوربین نود این هفته در ادامه سفر به استان‌ها راهی کردستان شد. این بخش با سفر به روستای وریا غفوری بازیکن نفت تهران آغاز شد. در این بخش بازهم به مشکلات فوتبال در این استان پرداخته شد. بعد از پخش بخشی از این گزارش وریا غفوری بازیکن کرستانی تیم فوتبال نفت تهران به عنوان مهمان ویژه به استودیوی برنامه امد. او درباره نامش گفت: معنای اسم من باهوش و زرنگ است. این هافبک نفت تهران درباره گلش به مهدی رحمتی گفت: وقتی توپ را گرفتم یاد شوت تیموریان به بوریرام تایلند افتادم و فکر می‌کنم رحمتی فکرش را هم نمی‌کرد از آنجا شوت بزنم.

او در ادامه صحبت‌هایش ابراز امیدواری کرد که به تیم ملی دعوت شود.

غفوری، دنی آلوز و لمپارد را بازیکنان مورد علاقه خارجی‌اش نامید و از مهدوی کیا به عنوان بازیکن ایرانی مورد علاقه‌اش نام برد.

او در پایان صحبت‌هایش از اینکه نفت تهران به شهرستان نرفت ابراز خوشحالی کرد.

 بخش پایانی گزارش سفر به کردستان در ادامه این گفت‌وگو پخش شد.
حاشیه‎‌های دیدار فوتسال دبیری تبریز و میثاق هم موجب شد تا خوراکچی و شمسایی در این بخش روی خط بیایند. در آن دیدار بر سر اینکه شوت شمسایی به گل تبدیل شده بوده یا نه درگیری میان دو تیم ایجاد شد.

خوراکچی وقتی روی خط برنامه آمد، درباره این صحنه گفت: اگر یک کار‌شناس بگوید شوت شمسایی گل شده است، برای همیشه از فوتسال می‌روم. این درحالی بود که شمسایی معتقد بود شوتش به گل تبدیل شده است.

انتخابات هیات فوتبال آذربایجان شرقی و بوشهر

-انتخابات هیات فوتبال آذربایجان شرقی و بوشهر از بحث انگیز‌ترین قسمت‌های برنامه نود بود. آنچه در رقابت دبیری و ششگلانی رخ داده بود، به نمایش در آمد و دبیری با انتقادات زیاد نسبت به این رای گیری، آن را تا حد زیادی زیر سوال برد. در بوشهر نیز، چند تن از افرادی که می‌توانستند رای بدهند، در رای گیری حاضر نبوده‌اند و افرادی دیگر به جای آن‌ها در انتخابات رای داده بودند.

*نکاتی کوتاه از این برنامه

- حواشی لیگ یک از بخش‌های جالب این برنامه بود که در قسمتی از آن مسعود مرادی بشدت از وضعیت حاکم بر آن ابراز تعجب کرد.

- سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در قسمتی از برنامه روی خط آمد و با وجود آنکه پیش‌تر گفته بود اگر بوناچیچ بخواهد برود مانع او نمی‌شود، از ماندن این سرمربی در ذوب آهن خبر داد.

- امیرحسین کریمی و یوسف سیدی دو بازیکن تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران که در جام جهانی نوجوانان بازی کردند در ابتدای برنامه حاضر شدند. هردوی این بازیکنان از علی دوستی مهر و مهدی مهدوی کیا بابت تلاش‌هایشان تشکر و قدردانی کردند.

نظرسنجی

نظرسنجی این برنامه درباره دیدار تراکتورسازی بود که در ‌نهایت ۴۲ درصد بینندگاه به برتری تراکتورسازی و ۳۶ درصد به پیروزی استقلال رای دادند. همچنین ۲۲ درصد از مخاطبان برنامه نتیجه این دیدار را تساوی اعلام کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین