کد خبر: ۲۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

اظهارات‌ مطهری‌ در مورد رفتارهای اخیر عسگراولادی

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه مرحوم عسگر اولادی در نزدیک کردن سیاسیون به گفتمان اعتدال نقش اساسی داشت، گفت: تفرقه‌های بعد از سال 88 عسگراولادی را بسیار رنج می‌داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با تسلیت به مناسبت درگذشت حبیب‌الله عسگر‌اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: مرحوم عسگراولادی از با سابقه‌ترین و قدیمی‌ترین انقلابیون کشور و از پایه‌گذاران هیأت‌های مؤتلفه اسلامی بود و از همان دوره ارتباط نزدیکی با امام(ره)، شهید مطهری و روحانیت داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مرحوم عسگر اولادی در موضوع ترور حسن‌علی منصور بسیار فعال و از افراد تأثیرگذار بود، افزود: وی از سال 42 تا زمانی که به زندان رفت و بعد از آزادی در سال 56 همواره پیرو و همراه روحانیت بود.

وی ادامه داد: به خاطر دارم که وقتی از پاریس به منزل ما زنگ زدند که امام خمینی (ره) در آینده نزدیک به تهران می‌آید، شهید مطهری صبح زود جلسه‌ای را با حضور افراد شاخص به ویژه مرحوم عسگر اولادی تشکیل داد و کمیته استقبال از امام(ره) در همان جلسه شکل گرفت.

وی با اعلام اینکه مرحوم عسگر اولادی یکی از دلسوزان انقلاب بود، تصریح کرد: به‌ویژه در حوادث چند سال اخیر وی بسیار تلاش کرد که یک آشتی میان گروه‌های سیاسی ایجاد کند و تفرقه‌های بعد از سال 88 وی را بسیار رنج می‌داد و بسیار تلاش می‌کرد که یک نوع آشتی ملی را ایجاد کند.

این نماینده اصولگرای مجلس، ادامه داد: از طرف دیگر برخی از مواضع غیرمنتظره مرحوم عسگر اولادی مورد انتقاد دوستان نزدیکش قرار می‌گرفت، اما چون مصلحت انقلاب را این‌گونه تشخیص می‌داد، این اظهارات را بیان می‌کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: مرحوم عسگر اولادی در نزدیک کردن برخی افراد و گروه‌های افراطی به گفتمان اعتدال نقش اساسی داشت، زیرا از ابتدا برای انقلاب بسیار زحمت کشیده بود و قدر این انقلاب را می‌دانست، از این‌رو از یک روشن‌بینی خاصی برخوردار بود و در قضاوت‌های خود انصاف را رعایت می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین