کد خبر: ۲۱۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

جشن تولد ۱۰۰ سالگی در ارتفاع ۴ هزار متری

یک پیرمرد ۱۰۰ ساله آمریکایی آرزوی دیرینه‌ی خود را متحقق ساخت و در جشن قرن زندگی‌اش با چتر نجات از ارتفاع چهار هزار متری پرید. او بعد از فرود ضمن ابراز شادی گفت که دوست دارد دوباره بپرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شاید شمار کسانی که یکصدمین سالگرد تولدشان را در سلامتی جشن می‌گیرند، زیاد نباشد و اگر هم چنین قصد و برنامه‌ای داشته باشند، احتمالا اهل خانواده و فامیل را به چای و شیرینی و شام دعوت می‌کنند.

اما یک پیرمرد آمریکایی اهل کالیفرنیا به نام ورنن ماینارد (Vernon Maynard) که در گذشته فروشنده خودرو بوده و سال‌هاست در بازنشستگی به سر می‌برد، حال و هوای ماجراجویانه‌تری را برای جشن گرفتن این مناسبت انتخاب کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، او روز دوشنبه (۴ نوامبر / ۱۳ آبان) با همراهی دو تن از پسران خواهرزاده خود که مربی پرش با چتر نجات هستند، از ارتفاع حدود ۴ هزار متری پرید و در سلامتی کامل فرود آمد. ناگفته نماند که او برای انجام این کار نیاز به ارائه یک گواهی پزشکی داشت.

به نوشته روزنامه The Press-Enterprise ورنن ماینارد پس از سقوط آزاد ۴۴ ثانیه‌ای و پای گذاشتن بر زمین با شور و شادی گفت که دوست دارد یک بار دیگر بپرد.

به گفته‌ی لیندا، دختر وی، پدرش همواره فردی فعال و ورزشکار بوده و از هیچ چیزی ترس نداشته است. این پیرمرد ۱۰۰ ساله آمریکایی ظاهرا همیشه عشق ماجراجویی داشته است. پریدن از روی کشتی تفریحی به داخل آب‌هایی پر از کوسه در سن ۶۵ سالگی یکی دیگر از "شاهکارهای" اوست.

خبرگزاری آلمان به نقل از یکی از نوه‌های این پیرمرد ۱۰۰ ساله می‌نویسد: «پدربزرگ من مثبت‌ترین و پرانرژی‌ترین انسانی است که من تا به حال دیده‌ام.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین