کد خبر: ۲۱۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۷

سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه آلمان احضار شد

به دنبال افشای عملیات جاسوسی و شنود تلفنی شهروندان آلمانی در محل سفارت انگلیس در برلین، سفیر این کشور بعداز ظهر سه شنبه به وزارت امور خارجه احضار و ملزم به ارائه توضیح در این زمینه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مقامات وزارت امور خارجه آلمان با احضار ˈسایمون مک دونالدˈ سفیر انگلیس به صورت رسمی اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام و خواستار توضیح قانع کننده وی در رابطه با استفاده از محل سفارتخانه برای انجام شنود مکالمات تلفنی شدند.

بر اساس این گزارش، مدیرکل امور اروپایی وزارت خارجه آلمان به سفیر انگلیس در برلین خاطرنشان کرده است که شنود مکالمات تلفنی شهروندان و مقامات این کشور از محل نمایندگی دیپلماتیک، نقض قوانین بین المللی بوده و باید در رابطه با آن پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان نیز در این خصوص تصریح کرد: در طول امروز و بعد از انتشار اخباری مبنی بر انجام عملیات جاسوسی علیه شهروندان آلمانی از محل سفارت انگلیس در برلین، سفیر از ارائه پاسخ به سؤالات رسانه ها در باره این موضوع خودداری کرده و یادآور شده که به صورت اصولی در رابطه با فعالیت های اطلاعاتی صحبت نخواهد کرد.

در همین ارتباط، امروز و با افشای انجام عملیات جاسوسی و شنود تلفنی در سفارتخانه انگلیس علاوه بر سفارت آمریکا در برلین، جمعی از شخصیت ها و سیاستمداران آلمانی خواستار تقویت دستگاه های اطلاعاتی این کشور شدند.

روزنامه تاگس اشپیگل روز سه شنبه در خبری با عنوان ˈکشف یک لانه جاسوسی جدید در برلینˈ، نوشت: در کنار جاسوسی های گسترده آمریکا از شهروندان آلمانی که مقر اصلی آن در سفارت این کشور در برلین قرار دارد، از سفارتخانه انگلیس در این شهر نیز برای انجام عملیات جاسوسی استفاده می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)، تاگس اشپیگل در مطلب خود با اشاره به خبر روزنامه ایندیپندنت، نوشت: مدارک و اسناد جدید افشا شده از سوی ادوارد اسنودن حکایت از این دارد که دولت انگلیس نیز در آلمان دست به انجام عملیات جاسوسی زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین