کد خبر: ۲۱۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶

اولین شب محمد مرسی در زندان برج العرب چگونه گذشت؟

رسانه های عربی، در گزارش های امروز خود، بخش ویژه ای را به نحوه سپری شدن شب اول حبس محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر در زندان برج العرب اختصاص دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اولین شب محمد مرسی در زندان برج العرب چگونه گذشت؟
روزنامه القدس العربی چاپ لندن، با عنوان «اولین شب مرسی در زندان...تلاوت قرآن تا طلوع صبح» نوشت: نماز و قرائت قرآن از عصر تا طلوع فجر، مهمترین کارهای محمد مرسی در شب اول حبس وی در بیمارستان زندان برج العرب بود که البته زمان کوتاهی هم به تماشای تلویزیون گذشت.

منطقه صحرایی اطراف زندان برج العرب، واقع در غرب استان ساحلی اسکندریه، با انتقال مرسی به زندان، به اردوگاهی نظامی شبیه شده است؛ رییس جمهور برکنار شده ای که متهم به تشویق کشتار معترضان در حوادث الاتحادیه قاهره است.

روزنامه الیوم السابع مصر درباره اولین شب حبس مرسی نوشت: در ساعت دو و 30 دقیقه بعد از ظهر، به وقت قاهره، محمد مرسی با یک فروند بالگرد نظامی در میان تدابیر شدید امنیتی به زندان برج العرب رسید. وی دائما تکرار می کرد که «من رییس جمهور منتخب هستم»، اما در نهایت ناچار شد تن به اقدامات رایج زندان درباره زندانیان تازه وارد، اعم از نام نویسی در دفاتر زندان، اخذ شماره عمومی زندان، عکس گرفتن، معاینه ابتدایی سلامت و نهایتا تحویل گرفتن لباس سفید ویژه حبس خود بدهد.

این لباس های سفید، تیتر یک روزنامه الاهرام مصر شد. این روزنامه در تیتر خود نوشت: ورود مرسی با لباس های سفید در برج العرب.

روزنامه الیوم السابع در ادامه نوشت: مرسی از رستوران زندان، درخواست وعده غذایی مرغ به همراه یک ظرف سالاد کرد. او ابتدا غذایش را خورد، سپس بعد از یک روز سخت محاکمه در دادگاهی که آن را مشروع نمی دانست، متفکرانه روی تخت زندان دراز کشید. 

روزنامه الوطن العربی مصر در تیتری با عنوان «مرغ و سالاد در شب اول مرسی در برج العرب» می نویسد: مرسی اولین ملاقات خود را 11 روز پس از ورودش به زندان خواهد داشت. در طول دوره حبس، سه وعده غذای روزانه خواهد داشت و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه، وعده گوشتی همراه با سبزیجات و باقی روزهای هفته تخم مرغ، عدسی و سبزیجات دریافت خواهد کرد، هرچند به علت حبس پیش از اثبات جرم، می تواند از غذاهای ویژه رستوران زندان نیز، خریداری کند.

روزنامه صدی البلد مصر نیز این تیتر را برای موضوع برگزید: مرسی...زندانی شماره 1153 در برج العرب.

روزنامه المصری الیوم مصر در این باره می نویسد: مرسی به شدت مضطرب بود. بعد از پیاده شدن از بالگرد نظامی به ماموران زندان گفت: نیازی نیست دستورات زندان را به من بیاموزید، من آنها را خوب بلدم. 

منابع امنیتی به المصری الیوم گفتند که مرسی، ابتدا از خوردن غذا امتناع کرد و خواستار فراهم کردن تلویزیون شد. 

این منابع افزودند: به محض اینکه محمد مرسی، تصاویر محاکمه خود را از تلویزیون مشاهده کرد، فشار خونش بالا رفت و شروع به قدم زدن کرد. آثار خشم با شنیدن عبارت «رییس جمهور برکنار شده» از چهره اش نمایان شد. کانال های تلویزیون را جابجا کرد، اما نتوانست شبکه الجزیره را بیابد، بعد متوجه شد که گیرنده ماهواره ای در کار نیست.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: مرسی در حین معاینه، به ماموران می گفت: چرا مرا با لفظ آقای دکتر خطاب می کنید؟ به من بگویید، رییس جمهور. من رییس جمهور قانونی کشور هستم، من رییس جمهور منتخب هستم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین