کد خبر: ۲۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴

سعید مرتضوی: در پرونده باند پالیزدار باید تبرئه شوم

سعید مرتضوی گفت: در پرونده باند پالیزدار باید 100 درصد تبرئه شوم و اگر رسیدگی منطبق بر عدل باشد باید به ما مدال پاداش دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دقایقی پیش دادگاه باند پالیزدار در دادسرای کارکنان دولت آغاز شد

سعید مرتضوی متهم این پرونده پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باند پالیزدار بعد از این که در دادگاه محکوم شد عده‌یی از متهمان آن مشمول مجازات شدند و تحمل کیفر می‌کنند.

وی افزود: در این پرونده از من و سرپرست دادسرای کارکنان دولت و همچنین بازپرس رسیدگی کننده به پرونده تحت عنوان بازداشت غیرقانونی شکایت شده است.

متهم پرونده باند پالیزدار خاطرنشان کرد: اتهام بازپرس در شعبه 76 دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و وی از اتهام بازداشت غیرقانونی تبرئه شد، اما به دلیل اتهامش مانند رفتار نامناسب و خلاف قانون به 500 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

سعید مرتضوی تصریح کرد:‌همچنین معاون من از هر نوع اتهام تبرئه و قرار منع پیگیری برای وی صادر شد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص علت حضورش در دادگاه خاطرنشان کرد: این گروه از من به دلیل بازداشت غیرقانونی شکایت کردند و من در دادگاه حضور پیدا کرده تا پاسخ شکایت آن‌ها را بدهم.

سعید مرتضوی درباره فعالیت باند پالیزدار تصریح کرد:‌این گروه با سوء استفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه وارد سازمان بازرسی کل کشور شده و بسیاری از اسناد محرمانه را از این سازمان خارج کرده و در منزل خود نگهداری کردند، حتی پس از اتمام تحقیق و تفحص و پس از انجام مصاحبه‌های زنجیره‌یی پالیزدار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در بازرسی از منازل این باند بسیاری از پرونده‌های ربوده شده را پیدا کرد.

وی افزود: این افراد بسیاری از اصول اسناد پرونده را از داخل پرونده ربوده و حتی بسیاری از اسنادی که ارتباطی به تحقیق و تفحص نداشت را مانند صورت جلسه‌های دادگاه انقلاب درباره بازجویی از یکی از جاسوسان شوروی را نگهداری کردند.

سعید مرتضوی در ادامه گفت: به همین جهت ما باید این افراد را بازداشت و از آن‌ها تحقیق می‌کردیم تا پرونده کامل شود، لذا به عنوان دادستان به تکلیف قانونی خود عمل کردیم و هیچ تخلفی از موازین قانونی وجود نداشت.

متهم پرونده باند پالیزدار با اشاره به این که باید 100 درصد از این اتهام تبرئه شود، گفت: این گروه در مصاحبه‌های خود با استناد به اسناد غیر واقع بیش از ده نفر از علما و مراجع را به سوء استفاده مالی و اقتصادی محکوم کردند که مرحوم عسگراولادی نیز از سوی این افراد به فساد مالی و اقتصادی محکوم شده بود، لذا این اتهامات خلاف واقع بود زیرا باند پالیزدار به گزارش اولیه باند بازرسی استناد کرده در صورتی که بعد از رسیدگی مشخص شد موضوع اشتباه است.

مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ اگر رسیدگی منطبق بر عدل و عدالت باشد باید به ما مدال پاداش دهند، نه این‌که ما را بازجویی و محکوم کنند.

یکی از خبرنگاران گفت باند پالیزدار از این که شما آن‌ها را باند خطاب می‌کنید شکایت دارند که سعید مرتضوی در پاسخ تصریح کرد: خطاب کردن باند مربوط به من نیست، بلکه حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در گزارش خود از کلمه باند استفاده کرده ضمن این که در قانون مجازات اسلامی هر گاه جرمی از سوی بیش از سه نفر رخ دهد برای آن گروه عنوان باند تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر این که اگر اخطار دستور جلب برای شما صادر نمی‌شد آیا باز به دادگاه می‌آمدید که مرتضوی پاسخ داد هر زمان بازپرس پرونده مرا تلفنی احضار کند به دادگاه حاضر می‌شوم، اما دلیل عدم حضورم در دو جلسه قبلی به دلیل فرا رسیدن ایام عزاداری بود و من این مدت را در یزد سپری می‌کردم.

وی با اشاره به این که اگر حکم دادگاه بر علیه‌اش باشد اعتراض می‌کند، خاطرنشان کرد: حق طبیعی است که در آیین دادرسی حقوقی به متهم داده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین