کد خبر: ۲۱۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

کدامیک از اعضای نهضت آزادی به عیادت عسگراولادی رفتند؟

هاشم صباغیان از بزرگان نهضت آزادی از عیادت از عسگراولادی در بیمارستان خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هاشم صباغیان در روزنامه اعتماد نوشت: به طور کلی آشنایی من با مرحوم عسگراولادی به چندین سال قبل از انقلاب باز می گردد. خط فکری و سیاست ایشان در فعالیت های قبل از انقلاب، ایشان طرفدار جناح چپ بودند اما بعد از پیروزی انقلاب به جناح راست تمایل پیداکردند.

ایشان همیشه طرفدار و پیرو روحانیون بودند. مرحوم عسگراولادی مبارزات تشکیلاتی خود را از 15 خرداد 1342 آغاز کردند و همیشه پیرو رهبر کبیر انقلاب بودند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات علنی و مخفی با اعضای نهضت آزادی هماهنگی داشتند ولی بعد از پیروزی انقلاب تمایل به جناح راست پیدا کردند و دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را بر عهده گرفتند.

مدتی پس از پیروزی انقلاب حتی از بعد فکری و عقیدتی مقابل نهضت آزادی قرار گرفتند و در خط فکری ایشان تغییرات کلی به وجود آمد.

یعنی ایشان از جناح چپ به راست پیوستند. به هر حال ایشان به عنوان یک مبارز سیاسی با سابقه، 13 سال از عمر خود را در زندان های قبل از انقلاب سپری کردند. ایشان فرد باارزشی بودند.

در روزهای آخر عمرشان وقتی در بیمارستان دی بستری بودند به اتفاق مهندس غلامعباس توسلی به عیادت ایشان رفتیم که البته در بخش سی سی یو در کما بودند و حتی چشم هایشان هم بسته بود و نشد که با وی صحبت کنیم، از همسر ایشان حالشان را جویا شدیم که گفتند حال مساعدی ندارند. ما برای ایشان طلب مغفرت از درگاه الهی دارم و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی و سلامت آرزو می کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین