کد خبر: ۲۱۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴

ربیعی: 140 هزار شغل در معرض تهدید قرار دارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تلاش برای حفظ اشتغال موجود تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 140 هزار شغل در معرض تهدید و از بین رفتن قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  ˈعلی ربیعیˈ پنج شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: موضوع اشتغال از دغدغه های مقام معظم رهبری است و یکی از دلایل حضور دکتر روحانی در عرصه اجرایی کشور نیز تلاش برای حل مشکلات این بخش بود.

وی با تاکید براینکه ما باید در رسیدن به اهداف خود موفق شویم، خاطرنشان کرد: این مهم را نه برای موفقیت دولت بلکه برای جلوگیری از آسیب وارد شدن کشور و انقلاب باید با جان و دل دنبال کنیم.

ربیعی، خواستار تلاش بیشتر برای نشان دادن کشورمان به عنوان الگویی موفق از رشد و توسعه به دنیا شد و با تاکید براینکه برای موفقیت خود باید رقابت کنیم، تصریح کرد: ایران از ظرفیت های فراوانی بویژه در بخش نیروی انسانی برخوردار است بنابراین با استفاده مناسب از پتانسیل خود باید نشان دهیم از کشورهایی چون کره جنوبی و مالزی عقب نیستم و چیزی کم از آنها نداریم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ناتوانی در پاسخ گویی به مشکلات اقتصادی کشور را موجب بروز آسیب های اجتماعی از جمله معضل طلاق دانست و گفت: در دوره ای خاص قرار داریم که فرصت آزمون خطا برایمان وجود ندارد. 

وی، وابستگی اقتصاد به فروش نفت و بهره وری پایین در ساعات کاری را از معضلات مهم و قابل توجه کشور یاد کرد و با انتقاد از اینکه فرهنگ کار از جامعه ما دور شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید باید تغییرات اساسی و بنیادی را برای بهبود امور در روش های خود دنبال کنیم و راندمان کارها را بالا ببریم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی و ایجاد کانون های فکری در این وزارتخانه برای پیشبرد امور در حوزه های مختلف از طریق استفاده از فکر صاحب نظران و کارشناسان خبر داد و خاطر نشان کرد: باید از حرکات غیرکارشناسی شده پرهیز کنیم و با تکیه تدبیر پیش برویم.

ربیعی با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمنان علیه کشور، گفت: بها دادن به وقت، داشتن فکر، برنامه و تلاش عملی زمینه ساز رشد است وگرنه کشورهای زیادی نیز وجود دارند که تحریم نیستند اما رشد و پیشرفتی ندارند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع یارانه ها نیز اشاره کرد و افزود: یارانه ها در کشور به غلط هزینه شده است و در این رابطه باید به قانون برگردیم.

این مسوول با اشاره به بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق های بیمه ای، اظهار کرد: اگر 50 درصد منابع یارانه ها به بخش تولید و صنعت و برنامه های اجتماعی اختصاص می یافت خیلی از مشکلات برطرف می شد و هم اکنون دارای یک بیمه سطح بالا بودیم.

ربیعی با بیان اینکه دفترچه های بیمه فعلی از کارایی و اعتبار لازم برخوردار نیستند، افزود: دولت در این زمینه چندین حرکت را انجام داده و دنبال می کند که یکی از آنها ایجاد بیمه ایرانیان در یک برنامه چهار ساله است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اصلاح قوانین برای تسهیل در حوزه واردات و صادرات در راستای حمایت از فعالین بخش اقتصادی و تولیدکنندگان، گفت: تسهیل در قوانین و مقررات گمرکی و تهیه مواد اولیه از پول کشور در چین و هند از جمله مواردی است که هم اکنون مورد پیگیری قرار دارد.

ربیعی در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی قزوین، اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی خوب دستگاه ها و بخش خصوصی در این استان و ارایه طرح های مناسب در بخش های مختلف، شاهد توسعه اقتصادی و حفظ و گسترش اشتغال در این استان صنعتی کشور بود.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز پنج شنبه برای حضور در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاون گران برتر و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قزوین به این استان که زادگاه وی نیز می باشد، سفر کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین