کد خبر: ۲۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

جزییات عرضه مرغوب‌ترین بنزین کشور در بورس

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران جزییات عرضه مرغوب‌ترین بنزین تولید کشور در بورس را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جلیل سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عرضه بنزین LL100 در بورس انرژی توضیح داد: بعد از جدا شدن بورس کالا از بورس انرژی سید علی حسینی- مدیر عامل بورس انرژی- پیگیری کرد تا بعضی از فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی عرضه شود که بنزین LL100 یکی از این فرآورده‌هاست.

وی با اشاره به این که بنزین LL100 مرغوب‌ترین بنزین تولیدی کشور است گفت: این نوع بنزین یکی از برش های بنزین تولیدی از واحد الکیلاسیون و اکتان آن 100 است.

وی ادامه داد: این بنزین قبل از جنگ تحمیلی در پالایشگاه آبادان تولید می‌شد که با صدمه دیدن پالایشگاه تولید این بنزین متوقف شد و از طریق واردات نیاز به آن جبران می‌شد اما با بهره‌برداری از فاز 3 طرح توسعه پالایشگاه آبادان دوباره تولید آن آغاز شد.

به گفته معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش علاوه بر بازسازی و تعمیر واحد بنزین 100LL بخش جدید دیگری نیز به این واحد اضافه شد.

سالاری حجم تولید بنزین LL100 را یک میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این بنزین به دلیل نداشتن ترکیبات آروماتیک، بنزن و گوگرد بسیار مرغوب است و معمولا از آن به عنوان ارتقا دهنده کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه استفاده می‌شود.

وی یکی از مصارف بنزین LL100 را افزایش اکتان بنزین اعلام کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت، بنزین LL100 می‌تواند 2 تا 2.5 برابر حجم خود بنزین پایه را جذب کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش یکی دیگر از مصارف بنزین LL100 را سوخت هواپیماهای سبک مانند هواپیماهای سم‌پاشی و آموزشی عنوان کرد و گفت: پیش از این دارندگان هواپیماهای سبک این سوخت را تحت عنوان "بنزین مضروف" از انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تهیه می‌کردند.

وی با بیان این که اکنون قرار است که این بنزین در بورس عرضه شود در مورد حجم عرضه بنزین LL100 در بورس انرژی گفت: متقاضیان این نوع سوخت بسیار محدود است در نتیجه حجم بنزین LL100 مورد نیاز آنها نیز بسیار اندک است.

به گفته سالاری عرضه بنزین LL100 در بورس انرژی هم اکنون در حال طی مراحل مقدماتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین