کد خبر: ۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۶:۱۷
رييس مركز مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ

میانگین سنی اعتیاد 30 سال کاهش یافته است

آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمودي ، رييس مركز مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ، در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران ميزان خسارت مواد مخدر به كشور را 4 هزار و 500 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت : در تهران بزرگ حدود 140 هزار معتاد تفنني، شاغل و حرفه‌اي ، 300 قاچاقچي عمده ، 8 هزار توزيع كننده وجود دارد و تقريبا 17 هزار نفر توزيع‌كننده خرد و كلان نيز در تهران وجود دارد . 

سردار محمودي در خصوص سن معتادان کشور گفت: ميانگين سني اعتياد در سالهاي گذشته 63 سال بود كه اكنون به 31 سال كاهش يافته است. 

وي با اشاره به اینکه 5 هزار معتاد ولگرد كارتن‌خواب رانده شده از منزل، شغل و جامعه در تهران وجود دارد افزود : این افراد مسبب بسياري از جرائمي كه روي مي‌دهد هستند . 

سردار محمودي عمده علل گرايش به قاچاق مواد مخدر در كشور را آمايش نادرست جمعيت و مشكلات اقتصادي دانست و گفت: اکثر قوميت هاي شرق کشور بلوچ بوده و ركود كشاورزي از سويي و رونق قاچاق و تردد غيرقانوني پناهندگان و مهاجرين اتباع بيگانه از سويي ديگر بر مشكلات دامن زده است. 

رييس مركز مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بيشترين مواد مصرفي را در تهران به ترتيب شامل ترياك، حشيش، كوكائين و قرص‌هاي روانگردان عنوان کرد و گفت: سرقت ، فحشا ، قتل ، كلاهبرداري ، طلاق ، گروگانگيري ،‌ ولگردي و بيكاري جرايم ناشي از مصرف مواد مخدر است.
وي ميانگين مخارج ماهانه هر معتاد را 35 هزار تومان و شمار معتادان در سال 76 را 500 هزار نفر و در حال حاضر بالغ بر 2 ميليون نفر دانست و ادامه داد : بيشترين كاهش ميزان مصرف به ترتيب به سالهاي 53، 56، 57 و 66 مربوط بوده و از سال 67 به بعد شاهد رشد مصرف مواد مخدر هستيم كه اين آمار هر 12 سال دو برابر و در اصل سه برابر نرخ رشد جمعيت بوده يافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین