کد خبر: ۲۱۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹

ظواهری مهم‌ترین گروه القاعده در سوریه را منحل کرد

ایمن الظواهریˈ سرکرده گروه تروریستی القاعده در پیامی تصویری دستور انحلال مهم ترین گروه سلفی در سوریه یعنی ˈدولت اسلامی شام و عراقˈ را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، الظواهری در پیام تصویری که از شبکه الجزیره قطر پخش شد، این دستور را اعلام کرد. این پیام تصویری نامه الظواهری در ماه ژوئن (تیر/مرداد) را خطاب به سران گروه های القاعده در هر دو کشور تایید می کند. 

وی تاکید کرد که ˈجبهه النصرهˈ شاخه ای از گروه های جنگجو در سوریه است. دولت اسلامی شام و عراق باید منحل شود در حالیکه دولت اسلامی عراق به فعالیت خود در سوریه ادامه می دهد. 

او بدون اشاره به اختلافات داخلی القاعده افزود که ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده القاعده در عراق، با تاسیس دولت اسلامی شام و عراق بدون کسب اجازه و یا حتی اطلاع او ، مرتکب اشتباه شده است. 

بر اساس این گزارش،هنوز معلوم نیست الظواهری چه زمانی این اظهارات را مطرح کرده است، الظواهری یادآور شد ˈابو محمد الجولانیˈ رهبر جبهه النصره در سوریه، با اعلام رد دولت اسلامی شام و عراق بدون اطلاع و اجازه سران القاعده اشتباه کرده است. 

به گزارش ایرنا، وی گفت: حوزه فعالیت دولت اسلامی عراق به عراق محدود می شود در حالیکه جبهه النصره شاخه مستقلی از القاعده است که فعالیت های خود را به فرماندهی کل گزارش می دهد. الظواهری همچنین دستور داد این دو شاخه از فعالیت های یکدیگر در صورت لزوم حمایت کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین