کد خبر: ۲۱۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰

تاکید لاریجانی بر تقویت مناسبات ایران و ژاپن به ویژه از نظر اقتصادی

رییس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر شنبه در دیدار وزیر خارجه ژاپن و هیات همراه، با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه میان دو ملت، چشم‌انداز همکاری‌های بین دو کشور را بسیار مثبت و رو به توسعه خواند و افزود: تقویت مناسبات دو کشور به ویژه از نظر اقتصادی در تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه موثر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر علی لاریجانی، در این دیدار بر ضرورت تقویت رایزنی‌های سیاسی پیرامون مسائل مهم منطقه میان دو کشور تاکید کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون به ویژه صنایع، نفت و گاز و انجام پروژه‌های زیربنایی برای گسترش همکاری‌های خود برخوردارند، افزود: حضور شرکت‌های ژاپنی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک در ایران به نفع هر دو کشور خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به موضوع پرونده هسته‌یی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌یی نبوده است و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی از جمله غنی‌سازی حق ملت ایرانی است و مذاکرات‌ جاری ژنو نیز در این چارچوب خواهد بود.

وی افزود: مسیر ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

براساس این گزارش فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور گفت: مردم ژاپن به تاریخ و فرهنگ غنی ملت ایران احترام می‌گذارند.

او افزود: ژاپن تمایل دارد مناسبات خود با کشور بزرگ و قدرتمند ایران در منطقه خاورمیانه را تقویت کند.

کیشیدا یادآور شد: روابط با ایران برای توکیو اهمیت فراوانی دارد.

وزیر خارجه ژاپن در ادامه افزود: توکیو مایل است در مساله حل بحران سوریه و افغانستان و استقرار صلح و امنیت در منطقه با ایران گفت‌وگو و تبادل نظر کند.

به گزارش ایسنا، وی با ابراز خوش‌بینی به روند مذاکرات جاری ژنو گفت: ایران از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فروانی برای نقش آفرینی موثر در تعاملات منطقه‌یی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین