کد خبر: ۲۱۸۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: کسانی که اهلیت دارند بر ورزش مدیریت کنند/سجادی خاک‌خورده ورزش است

نماینده اهواز در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان وی را دارای نگاه تخصصی به ورزش دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بررسی برنامه‌ها و صلاحیت نصراالله سجادی گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار امروز نمایندگان مجلس بود. در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی سیدشریف حسینی نماینده اهواز در موافقت با وی با بیان اینکه همه منتظرند بعد از رای اعتماد نیاوردن دو گزینه پیشین، اینبار وزیر ورزش انتخاب شود، گفت: یکی از مسائلی که امروز باید در خصوص ورزش به آن توجه کرد نقش ورزش و میزان اثرگذاری آن در سلامت جامعه است که امروز در دنیا هزینه‌های درمانی را در زمینه پیشگیری صرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اتصال جوانان با  ورزش است که صرف نظر از اینکه ادغام این دو حوزه در قالب یک وزارتخانه امر درستی بود یا نه، مسئولیتی را به این وزارتخانه سپردیم و باید کسانی که اهلیت دارند بر آن مدیریت کنند.

به گزارش خبرآنلاین،این نماینده اصولگرای مجلس، «اخلاق» را حلقه مفقوده ورزش کشور دانست و تاکید کرد: «فرهنگ» از اصول دیده نشده در ورزش کشورمان است.

اهم اظهارات نماینده موافق گزینه پیشنهادی وزارت وزرش و جوانان را در ادامه بخوانید؛
*تا امروز در ورزش به خاطر مدیران غیرمتخصص نتوانستیم بخش خصوصی، تعاونی و مردم را وارد ورزش کنیم و اصل 44 را به درستی اجرا کنیم. نتوانستیم به آمایش درست ورزش در کشور بپردازیم و در توزیع درست منابع ورزش به درستی عمل کنیم.

*اینکه در بخش ورزش تقسیم منابع عادلانه نیست ، باید به این نکته توجه کرد که در کشور استعدادها و ظرفیت‌های متفاوتی وجود دارد و برای شکوفا شدن آنها باید تقسیم منابع به نحوی باشد که برای مناطق خاص منابع خاص نیز تخصیص داده شود.

* متاسفانه نتوانستیم فساد را از ورزش ریشه کن یا حداقل کمتر کنیم. نتوانستیم فدراسیون‌هایمان را طوی سامان دهیم که درگیر مناقشه با فدراسیون‌های جهانی‌شان نباشند. نتوانستیم ورزش بانوان، همگانی و قهرمانی را به خوبی برنامه ریزی کرده و پیش ببریم. مسائل گفته شده نیازمند نگاه تخصصی است که آقای سجادی این نگاه تخصصی را دارند. ایشان از جنس ورزش است به این معنا که سالیان متمادی است که در حوزه‌های مخلتف ایفای وظیفه کرد و از نظر ورزش کاملا به این حوزه آشنا است.

*«شناخت» مهمترین رکن انجام وظیفه در کار است که آقای سجادی این مهم را دارد.از نظر برنامه و راهکارهای اجرایی برنامه های ایشان همان دغدغه‌های نمایندگان و مردم است. بحث جوانان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در برنامه‌های ایشان دیده می شود. ایشان در دوران شهید باهنر توانستند در بخش تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تلفیقی از ورزش و آموزش و پرورش و تربیت را در کنار یکدیگر به خوبی ایجاد کنند. امروز هم می توان از این ظرفیت ایشان برای استعدادیابی، تعامل و هماهنگی بین دو وزارتخانه بهره گرفته شود.

*در یک کشور کوچک حوزه خلیج فارس از تعداد اندک ظرفیت‌شان تیم ملی می‌سازند که در مقابل تیم ایران مقابله می‌کند آن هم در شرایطی که ما ظرفیت عظیمی روبرو هستیم. آنها از آن ظرفیت اندک چنان تیمی می سازند و ما از این ظرفیت عظیم قادر نیستیم بهره برداری کنیم به این دلیل که نیروهای غیرمتصخصصی در ورزش حضور دارند.

*متزلزل بودن مدیران ورزشی در ورزش ایجاد مشکل کرده است، نگاه به قهرمانی‌های کشور حکایت از نوسانات زیاد است. زمانی قهرمان شدیم و زمانی دیگر در مقدماتی اوت شدیم در نتیجه باید ثبات در ورزش ایجاد شود.

*باید دست مافیای ورزش را کوتاه کنیم، خواسته همه نمایندگان این است که فساد و مافیای ورزش از بین بروند. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزش از دیگر خواسته‌های نمایندگان از وزیر ورزش است. اقای سجادی خاک خورده ورزش است و می‌تواند وضعیت ورزش در حال حاضر چگونه است، شرایط فعلی ورزش مناسب نیست معتقدیم با برنامه های آقای سجادی، تجربه، تخصص، پاکدستی، صلاحیت‌های فردی بدون نگاه حزبی می‌توانند شرایط ورزش کشور را تغییر دهند و امیدواریم که شاهد رشد و شکوفایی و تعالی ورزش کشور باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین