کد خبر: ۲۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

کویت به دنبال جایگاه ایران در زمینه صادرات نفت به هند

در شرایطی که هند در حال کاهش واردات نفت از ایران به دلیل تحریم‌های غربی است، کویت امروز بر موضع خود مبنی بر تبدیل‌شدن به یک تامین‌کننده قابل اتکاء نفت برای هند و افزایش تولید تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از بیزینس استاندارد، کویت قصد دارد از سال 2014 تولید نفت خود را به چهار میلیون بشکه در روز برساند، در نتیجه این کشور در حال حاضر تا حد زیادی روی هند برای خرید بیشتر نفت حساب کرده است.
 
تولید روزانه نفت کویت در سال 2013 از سه میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.
 
یک مقام آگاه به بیزنس استاندارد گفت: رییس دولت کویت برای اولین‌بار در 10 سال گذشته به هند سفر کرده و هدف اصلی سفر وی گرفتن تضمین از این کشور در خصوص تداوم واردات نفت از کویت و هم‌چنین افزایش خرید است.
 
این مقام که خواست نامش فاش نشود، هم‌چنین گفت: با توجه به این‌که ایران با تحریم مواجه است کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس در تلاش برای گشودن بازار نفت و گاز خود به روی سرمایه‌گذاران خارجی در بخش بالادست و پایین‌دست برای افزایش تولید و نفوذ در اقتصاد‌های نوظهور نظیر هند و چین هستند.
 
جابر المبارک الحمد الصباح _ نخست‌وزیر کویت _ گفت: ما به دنبال موفقیت‌های مطلوب در آینده و همکاری‌های مستحکم بین دو کشور هستیم.
 
کویت یکی از تامین‌کنندگان نیازهای انرژی هند است و این کشور تقریبا 10 درصد نفت خود را از کویت وارد می‌کند.
 
مریدال کومار از مقامات وزارت خارجه هند گفت: کویت در حال سرمایه‌گذاری صد میلیارد دلاری در زمینه‌ی اصلاح بخش نفت وگاز خود است.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: این سفر برای این است که هند و کویت رابطه‌ی خود را فراتر از یک خریدار و فروشنده ببرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین