کد خبر: ۲۱۸۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

کمیته ویژه بحران آب تشکیل شد

دبیر شورای گفت‌وگو از تشکیل کمیته ویژه موضوع آب در حوزه کشاورزی و زیست‌محیطی با حضور دولت، کمیسیون کشاورزی و فعالان بخش خصوصی خبر داد و گفت: در جلسه شب گذشته هیئت دولت صادر‌کنندگان از مالیات معاف شدند و تا یکی دو روز دیگر این موضوع ابلاغ می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نهاوندیان پس از نشست خبری سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برای نخستین بار نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ساختمان ریاست جمهوری تشکیل شد و این نمادی است از اینکه این شورا و ارتباط دولت و بخش خصوصی مورد اهتمام دولت قرار گرفته است. از این پس هم به طور متناوب جلسات شورا در محل اتاق و در محل دولت تشکیل خواهد شد.

وی افزود: جلسه امروز با حد نصاب حضور اعضاء تشکیل شد، دستورالعمل اصلی جلسه تصویب اعضاء جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بود چرا که در ماده قانونی تشکیل شورا 8 نفر از مدیران عامل بخش خصوصی و تعاونی به پیشنهاد اتاق ایران و اتاق تعاون در جلسه مطرح و پس از رأی‌گیری مشخص می‌شوند، این اعضاء به مدت یک سال عضو شورای گفت‌وگو هستند اما در گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه انتخاب آنان به تأخیر افتاده بود.

نهاوندیان گفت: در رأی‌گیری اولیه و پس از انتخابات 9 نفر مشخص شده‌اند که دو نفر آخر رأی مساوی داشتند لذا بین دو نفر آخر انتخابات مجددی صورت گرفت و در نهایت 8 نفر مشخص شدند.

وی افزود: 8 نفر فعال بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت‌ها شامل جلال‌پور، خلیل‌زاده، بهرامن، معتمدی، رضی‌میری، پور‌فلاح، رضایی‌نژاد و بحرینیان است که با توجه به تنوع افراد در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند این موضوع باعث نمایندگی در بحث‌های زیادی شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: امروز درباره مسئله مهم آب صحبت شد، دغدغه‌هایی نسبت به وضعیت سفره‌های زیر‌زمینی و مسائل زیست‌محیطی در کشور مطرح است، بنابراین چه از منظر کشاورزی و چه از منظر زیست‌محیطی با پیشنهادی از سوی دبیرخانه در جلسه امروز ارائه شد. همچنین کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های دولتی دیگر و وزارت نیرو، وزارت جهاد و نمایندگان اتاق، تشکل‌های ذی‌ربط و نمایندگان کمیسیون کشاورزی موظف شده‌اند تا براساس موضوع ماده 140 قانون برنامه دادرسی و اینکه فعالیت‌های این حوزه تطبیق‌قانونی داشته است، اقدام کنند که به تصویب شورای گفت‌وگو رسید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت: شب گذشته هیئت دولت در خصوص ارز حاصل از صادرات و ابهاماتی که در خصوص مالیات صادرات وجود داشت، تصمیم گرفت.

وی اظهار داشت: در گذشته بخش‌نامه مالیاتی برای صادر‌کنندگان صادر شده بود که در جلسه شب گذشته هیئت دولت مشخص شد تا صادر‌کنندگان از پرداخت مالیات معاف شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین