کد خبر: ۲۱۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

قيام امام حسين(ع) طراحي الهي و آسماني داشت

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در مراسم عزاداري اباعبدالله‌الحسين(ع)، واقعه كربلا و ظهور حجت(ع) را از حوادث مسجّل تاريخ از ابتداي اسلام دانست و گفت: هر دو حادثه از اسرار مهم خاتميت دين اسلام هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرویس سیاسی - ايشان در اين مراسم كه جمعي از علما، قشرهاي مختلف مردم، خانواده شهدا، مديران و كاركنان مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور داشتند، با ارائه تحليلي از تاريخ كربلا، گفت: ادلّه فراوان و قابل اعتمادي داريم كه قيام امام حسين(ع) يك اتفاق نبود و طراحي الهي و آسماني داشت.

به گزارش آفتاب ، عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: در كربلا سيل خون و سيل اشك نتيجه نبرد عليه ظلم و ظالم و نهايتاً پيروزي حق و مظلوم بود.

ايشان افزود: لشكريان خونخوار يزيد با راه‌اندازي سيل خون، مست از غرور پيروزي بودند، اما وقتي آوازه مظلوميت و حقانيت لشكريان امام حسين(ع) و سيل اشك شيعيان به راه افتاد، يزيديان شكستي همراه با تنفر را در تمام تاريخ پذيرا شدند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تشريح فلسفه عزاداري براي امام حسين(ع) و يارانش و گريه و عزاداري و روضه‌خواني براي عاشورا، گفت: خداوند رسوا كردن ظالم و فرياد كشيدن از دست ظلم را نه تنها مجاز، بلكه محبوب درگاه متعالي معرفي كرده است.

ايشان با استناد به آيه 149 سوره نساء «لايحبّ الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم» گفت: كربلا پرچم مظلوميت اهل بيت(ع) است كه تا قيامت بايد برافراشته بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبري، با تقبيح توجيه ظلم براي دفاع از اسلام، گفت: راز تشنگي اصحاب عاشورا در كنار فرات و فرود تير بر گلوي طفلي شش ماهه، سند رسوايي كساني است كه به بهانه دفاع از اسلام، اهل بيت پيامبر(ص) را خارجي مي‌دانستند.

ايشان مشعل كربلا را هر روز نوراني‌تر از گذشته خواند و با اشاره به عزاداري‌هايي كه در ماه محرم در سراسر جهان مي‌شود، گفت: انساني كه در دفاع از مظلوم اشك بريزد، لشكر هميشگي حق در تاريخ مي‌شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خويش با تشريح حركت امام حسين(ع) از مكه تا كربلا و بيان گفتگوي ياران در منازل مختلف، گفت: در هر مرحله گروهي ريزش مي‌كردند و 72 نفر كه عصاره ناب وفاداري بودند، به مناي عشق در كربلا رسيدند و به بهترين ثواب كه شهادت در راه خدا بود، نايل شدند.

ايشان افزود: دوستداران امام حسين(ع) در درياي متلاطم زمانه، او را كشتي نجات مي‌دانند كه آنان را به ساحل سعادت مي‌رساند و كساني كه خارج از سفينه النجاه باشند، به ضلالت و گمراهي مي‌رسند.

در آغاز اين ديدار يكي از مرثيه‌سرايان، مرثيه‌سرايي كرد و حجت‌الاسلام رستگاري‌نيا با ذكر مصائب و مناقب اهل بيت(ع)، روضه اباعبدالله(ع) خواند و پس از سخنان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز نماز ظهر و عصر به امامت ايشان اقامه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین