کد خبر: ۲۱۸۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

مدیرعامل شرکت نفت و گاز توتال اس. ای: لغو تحریم‌های ایران به نفع کشورهای همجوار است

مدیرعامل شرکت فرانسوی چندملیتی نفت و گاز توتال اس ای گفت: لغو تحریم‌های طراحی شده از سوی امریکا بر ضد بخش انرژی ایران به نفع کشورهای همجوار جمهوری اسلامی از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کریستوف دمارژی مدیرعامل شرکت فرانسوی چندملیتی نفت و گاز توتال اس. ای در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت ابوظبی گفت: درک مزایای حاصل از لغو تحریم‌های ایران اهمیت دارد.
 
کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعضای شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند.
 
در همین حال لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران نیز گفت: در صورت لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی شرکت‌های نفت و گاز روسیه مایلند در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کنند.
 
جاگاریان روز یک‌شنبه تاکید کرد : نظر ما درباره حضور شرکت‌های نفت روسیه در بخش انرژی ایران مثبت است.
 
وی افزود: مسکو با تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که بر ضد ایران وضع شده مخالف است زیرا ما نیز از این تحریم‌ها زیان می‌کنیم.
 
سفیر روسیه در تهران خاطرنشان کرد: کشورش برای همکاری نزدیک‌تر با ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه نفت، گاز و انرژی تلاش می‌کند.
 
تحریم‌های بخش انرژی ایران بر اساس اتهام بی‌اساس و واهی مبنی بر پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای تهران به این کشور تحمیل شد.
 
ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.
 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون چندین بازرسی را از تاسیسات هسته‌یی ایران به عمل آورده ولی هرگز مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌یی جمهوری اسلامی به سوی تولید سلاح هسته‌یی، به دست نیاورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین