کد خبر: ۲۱۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

فایننشیال‌تایمز: اعراب از بهبود روابط تهران-واشنگتن ناراحتند

یک روزنامه انگلیسی به تشریح مواضع کشورهای حاشیه خلیج فارس و ناراحتی آن‌ها از احتمال پایان بحران ۳۵ ساله روابط آمریکا و ایران پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" طی یادداشتی به تشریح مواضع کشورهای خلیج و ناراحتی آن‌ها از احتمال پایان بحران 35‌ساله روابط آمریکا و ایران پرداخت.

این روزنامه نوشت: با گذشت هر چه بیشتر زمان شک و تردید‌ها در خصوص انتقال قدرت و نفوذ از کشورهای عربی به ایران کم تر می شود.

فایننشال تایمز با اشاره به سفرهای اخیر جان‌کری وزیر‌ خارجه آمریکا به کشورهای خلیج فارس و اطمینان دادن به آن‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای ژنو اعلام کرد هرچند این کشورها با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارند ولی یک پیوند مشترک با این رژیم دارند و آن‌هم از کاهش توانایی‌هایی نظامی ایران است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه اعلام کرد که توافق بزرگ هسته‌ای غرب با جمهوری اسلامی ایران تحولی استراتژیک در منطقه به شمار می‌رود چرا که این نگرانی‌ها نزد کشورهای خلیج فارس وجود دارد که افزایش تولید انرژی در آمریکا و خودکفایی این کشور در این زمینه باعث شود که واشنگتن به هم‌پیمانان عربی ثروتمند خود پشت کند.

به گزارش اعتدال، فایننشال تایمز در پایان با اشاره به مقاله عبد‌المنعم ابراهیم نویسنده بحرینی افزود مذاکرات ژنو نشان‌دهنده تحول سیاسی و استراتژیک از سوی آمریکا در منطقه خلیج فارس است، چرا که این کشور می خواهد یک هم‌پیمان جدید به نام ایران را جایگزین هم پیمان استراتژیک تاریخی خود یعنی عربستان نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین