کد خبر: ۲۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
امپراتوری بی آر تی ها در خیابان ولیعصر

چرا کسی بر عملکرد رانندگان اتوبوس ها نظارت نمی کند؟!

اگر روزها مسیرتان به خیابان ولیعصر افتاده باشد، به طور قطع با هیولاهای آهنینی مواجه شده اید که مسیر این خیابان طویل را بالا و پائین می روند. گاز می دهند، ترمز می کنند، ویراژ می دهند و تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد رعایت نظم و انضباط شهری و آسایش مردم است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پیام فروتن در خبرآنلاین نوشت: آن هم در شهری که تقریبا همه عناصر آن در نهایت بی نظمی و نازیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این هیولاهای پر سرعت، بی آر تی های مسیر راه آهن و تجریش هستند.
 
زمانی که شهرداری پایتخت خیابان ولیعصر را یک طرفه کرد و مبادرت به احداث خطوط پر سرعت بی آر تی کرد، بسیاری آن را به فال نیک گرفتند و به پیشواز گشایشی دیگر در سیستم عمومی حمل و نقل شهری رفتند. در این که بی آر تی ها توانسته اند بخش اعظمی از انرژی، وقت و سرمایه شهروندان را حفظ کنند، شکی نیست اما این سامانه دارای معایب بزرگی است که ظاهرا هیچ مرجع رسیدگی کننده ای برای حل و فصل آن ها وجود ندارد.

بزرگترین نقطه ضعف بی آر تی را باید در رفتار جمعی و انفرادی رانندگان آن جستجو کرد. سرعت سرسام آور و بدون حساب و کتاب، ویراژها و انحراف مسیرهای ناگهانی، کورس گذاشتن های توام با لجبازی میان دو یا چند راننده بی آر تی که می تواند منجر به بروز حوادث جبران ناپذیر شود، توقف های بی جا و مکرر در خارج از ایستگاه های اتوبوس به قصد سوار کردن هرچه بیشتر مسافر، برخوردهای عصبی و غیر مودبانه با مسافران و رهگذران، آلودگی و عدم نظافت کامل داخل کابین ها،  توقف های طولانی در ایستگاه های مختلف و ... از جمله مشکلاتی هستند که مسافران این اتوبوس ها هر روز با آن ها روبرو هستند. رانندگان سامانه بی آر تی چنان امپراتوری عظیمی برای خود در زیباترین خیابان پایتخت به راه انداخته اند که هیچ مسافر و راننده دیگری را یارای مقابله با آنها نیست. اعتراضات و انتقادات مسافران به آنها نیز به ناشایسته ترین شکل ممکن از سوی چنین رانندگانی پاسخ داده می شود و ظاهرا خیال این رانندگان از عدم رسیدگی به تخلف های آشکارشان به شدت آسوده است.

در همین راستا توجه کنیم به انبوه شعارهای تبلیغاتی مختلفی که شهرداری در جای جای شهر نصب کرده و از مردم می خواهد تا اخلاق و قانون را رعایت کنند! در جایی که شهرداری، تهران را شهر اخلاق می خواند، برخی عوامل این نهاد شهری به روشنی و بارها و بارها از مرزهای قانون و اخلاق عبور می کنند و به قانون شکنی آشکار می پردازند. بدین ترتیب به نظر می رسد شهرداری پایتخت باید تجدید نظری اساسی در جذب و به کارگیری رانندگان سامانه اتوبوسرانی شهر - به خصوص سامانه بی آر تی -  به عمل آورد. این یکی از آن دست مواردی است که عدم توجه به آن، عواقب ناگوار و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. کما این که تا کنون بارها شاهد حوادث مختلف در خطوط بی آر تی بوده ایم.   
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین