کد خبر: ۲۱۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به حادثه دیدگان طوفان فیلیپین

در پی وقوع طوفان سهمگین "هایان" در کشور فیلیپین، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و در راستای اهداف بشردوستانه خود ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، آمادگی خود را برای اعزام تیم های ارزیاب و ارسال محموله بشردوستانه و تجهیزات بیمارستانی قابل انتقال به این کشور اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پی وقوع طوفان سهمگین هایان در کشور فیلیپین، جمعیت هلال احمر ایران در بیانیه ای اعلام کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تسلیت به مردم و دولت فیلیپین در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور در طوفان هایان، در راستای اهداف بشردوستانه خود آمادگی دارد به مردم آسیب دیده این کشور کمک کند.

به گزارش مهر؛ در این بیانیه آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی ها،  تجربیات و پتانسیل های موجود  آمادگی دارد امدادگران و تیم های ارزیاب زبده خود را که در سطح ملی و بین المللی تجربه‌های خوبی در مواجهه و مقابله با حوادث داشته اند به  فیلیپین اعزام کند تا ضمن ارزیابی مناطق آسیب دیده، زمینه ارسال کمک های بشردوستانه که در حال حاضر تیم های جست و جو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری است فراهم شود.

همچنین جمعیت هلال احمر ایران  در زمینه ارسال تجهیزات بیمارستانی قابل انتقال و نیروی انسانی متخصص در امور درمانی و بهداشتی آمادگی خود را جهت کمک به مردم آسیب دیده اعلام می دارد.

گزارشها حاکی از این است که هایان شدیدترین طوفان امسال دنیاست که مرکز فیلیپین را در نوردیده است. این طوفان، با سرعتی معادل سیصد و چهل کیلومتر در ساعت به مرکز فیلیپین رسیده و وزش بادهای سهمگین و بارش باران موجب قطع خطوط برق، فروافتادن درختان و مسدود شدن جاده ها در مناطق ساحلی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین