کد خبر: ۲۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

وزیر سیاه‌پوست دادگستری فرانسه از خود دفاع کرد

کریستین توبیرا،وزیر زن سیاهپوست دادگستری فرانسه، که یک نشریه فرانسوی وی را به میمون تشبیه کرده است، گفت این اقدام، توهین به همه سیاه پوستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واحد مرکزی خبر نوشت: به گزارش شبکه خبری فرانس 24،درپی انتشار مطالبی توهین آمیز و نژاد پرستانه ای در صفحه نخست هفته نامه مینوت درباره کریستیان توبیرا وزیر دادگستری فرانسه، جنجالی در محافل سیاسی و اجتماعی فرانسه بر پا شده است.

این اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه با انتقاد شدید همه جناح ها از راستگرایان گرفته تا چپگرایان فرانسه مواجه شده است. 

اولیویه فالرونی نماینده حزب سوسیالیست فرانسه در پارلمان این کشور با غیرقابل تحمل دانستن این گونه اقدامات، خواستار پایان داده شدن به آن شد.

وی افزود شبکه های اجتماعی اینترنتی که با نام های ناشناس، به انتشار مطالب توهین آمیز و نژاد پرستانه می پردازند باعث کینه ورزی در جامعه می شوند.به باور این نماینده سوسیالیست فرانسه رسانه های ارتباط جمعی و مطبوعاتی که مخاطبان زیادی دارند حق ندارد مطالب نژاد پرستانه منتشر کنند زیرا نژاد پرستی اندیشه نیست. کلود گواسگن نماینده حزب دست راستی اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه نیز از اقدام نخست وزیر این کشور در شکایت از نشریه مینوت دفاع کرد و گفت این اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

اریک ورت یکی دیگر ازنمایندگان حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه در این باره گفت هر گونه اقدامی توهین آمیز و نژاد پرستانه باید محکوم شود.

اما خود کریستیان توبیرا در گفتگو با شبکه خبری فرانس 2 درباره توهینی که نشریه مینوت به او کرده است گفت:«این اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه به شدت خشونت آمیز است. زیرا {با تشبیه من به میمون} مرا از جامعه بشری طرد کرده است.این توهین، تعلق من به نوع بشر را انکار می کند».

وزیر دادگستری فرانسه افزود: این اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه برای من تکان دهنده بود. زیرا توهینی شدید و تکان دهنده برای فرزندان من، نزدیکان من و همه سیاهانی است که شبیه من هستند. 

کریستیان توبیرا در همین باره خاطر نشان کرد با توجه به ماهیت این اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه، اکنون افراد زیادی هستند که از آن رنج می برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین