کد خبر: ۲۱۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
اعلام برنامه‌های هفته بسیج

دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری/تعیین شعار «بسیج، پیشتاز حماسه و خدمت»

نشست خبری سردار محمدرضا نقدی - رییس سازمان بسیج مستضعفین - به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار نقدی در این نشست خبری گفت: کارهایی که بسیج در حال حاضر انجام می‌دهد، کمتر از کارهای رزمندگان جبهه‌های جنگ نیست. بخشی از ظرفیت عظیم روحانیون کشور و اساتید برجسته دینی و تربیتی امروزه در حال نقش‌آفرینی در واحدهای مختلف بسیج هستند.

وی همچنین اظهار کرد: امروز ما با یک بسیج جدید روبرو هستیم که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی،‌ ورزشی،‌ اقتصادی و سیاسی فعالیت دارد. امیدواریم هفته بسیج امسال یک فرصت خوب برای بازگو کردن عرصه‌های جهادی بسیجیان عزیزمان باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به تشریح برنامه‌های امسال هفته بسیج پرداخت و افزود: هفته بسیج امسال را با اجتماع 50 هزار نفری فرماندهان بسیج شروع می‌کنیم. این یک اجتماع انحصاری است که تمام فرماندهان بسیج از سراسر کشور محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرف‌یاب می‌شوند.

نقدی با بیان اینکه "شعار هفته بسیج امسال، «بسیج، پیشتاز حماسه و خدمت» است"، گفت: روزهای این هفته به ترتیب با عناوین "بسیج، ایثار و شهادت"، "بسیج و نماز جمعه"، "بسیج، خلاقیت و پیشرفت"، "بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی‌"، "بسیج، خانواده و سبک زندگی"،‌ "بسیج، استکبارستیزی و مقاومت" و "بسیج، امر به معروف و نهی از منکر" نام گرفته است.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان صحرایی و تجهیز 20 بیمارستان محروم کشور خبر داد و افزود: 20 بیمارستان محروم کشور را که از پزشک متخصص خالی بود، تجهیز و همچنین پنج بیمارستان صحرایی را برپا کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیج اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج در مساجد با والدین اعضای حلقه‌های صالحین دیدار خواهیم داشت و دانشکده حضرت زینب(س) را برای خواهران افتتاح می‌کنیم و نیز همایش رجعت به حجاب برتر و تجلیل از زنانی به حجاب برتر بازگشته‌اند را برگزار می‌کنیم. در همین راستا، جشنواره مقاومتی در حوزه‌های داخلی و خارجی با موضوع خط و نقاشی،‌ کارتون و کاریکاتور، عکس و پوستر برگزا رخواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، سردار نقدی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران خارجی درباره حد و حدود امر به معروف و نهی از منکر، به بیان خاطره‌ای پرداخت و اظهار کرد: در مأموریتی به اروپا، می‌خواستم خودروی خود را در کنار خیابان پارک کنم که پیرزنی جلویم را گرفت و هر کاری که کردم نگذاشت کارم را انجام دهم. با او گفت‌وگو کردم و فهمیدم در آن کشور علائم راهنمایی و رانندگی را در کف خیابان ترسیم می‌کنم و من اطلاعی از آن نداشتم. آن پیرزن می‌توانست بگوید به من ربطی ندارد و با پلیس تماس بگیرد اما با زبان خودش قانونشان را به من گوشزد کرد. امر به معروف نیز همین است. اگر کسی دچار اشتباهی شد باید به او کمک کرد تا از آن اشتباه درآید؛ حالا یا آن مشکل در همسایگانمان است یا در امور فرهنگی و سیاسی رخ داده باشد.

وی همچنین در برابر پرسش خبرنگار دیگری درباره موضوع رابطه با آمریکا پاسخ داد: مبارزه با آمریکا یک مبارزه ماهیتی است که با گفت‌وگو و مذاکره از بین نمی‌رود. تا زمانی که آمریکا دارای ماهیت استکباری است، جمهوری اسلامی ایران با آن مبارزه می‌کند و در برخی مواقع این مبارزه شکل دیپلماسی به خود می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به الگوی ایران برای بیداری اسلامی گفت: ایران در کشورهای دیگر حضور فیزیکی خاصی نداشته اما الگوهای خود را برای آنان باز گذاشته است و اجازه می‌دهد تا کشورهای دیگر از تجربه‌های ایران استفاده کند. ما نیز از تجربه آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، نقدی در پایان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با حضور بسیج در عرصه‌های سایبری اظهار کرد: حضور گسترده بسیجیان امروزه در عرصه‌های مختلف سایبری دیده می‌شود. ما در سال‌های 87 تا 89 دوره سختی را گذراندیم اما امروز شاهد صدها پایگاه اطلاع‌رسانی بسیجی که مدافع ارزش‌های انقلاب و اسلامند، هستیم. یکی دیگر از بحث‌هایی که بسیج وارد آن شده، بحث پویانمایی و ساخت بازی است که به امید خدا در سال‌های بعد شاهد نوآوری‌های دیگر بسیج در این حوزه خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین