کد خبر: ۲۱۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳

ابن شهر آشوب ستون فکری جهان تشیع است

نماینده ولی فقیه در مازندران، علامه ابن شهرآشوب ساروی را از ستون‌های فکری جهان تشیع دانست و گفت: وی با خدمات خود در قرن ششم موجب احیای دین و جایگاه روحانیت در تشیع شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله طبرسی گفت: به رغم جایگاه ارزشمند و شخصیت برجسته علم و فقاهت علامه ابن شهرآشوب ساروی، متأسفانه تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده و برگزاری کنگره بین المللی این بزرگوار اقدام مناسبی برای معرفی ایشان است.

طبرسی با اشاره به اینکه ابن شهرآشوب یکی از علمای نامدار و در عین حال گمنام است، اظهار کرد: کنگره بین المللی ابن شهر آشوب توسط دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، صدا و سیما، استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

امام جمعه ساری بیان کرد: افتخار مازندران است که علمای بزرگی از آن برخاستند که انصافاً در زمینه بقای دین اسلام قدم برداشتند و آثاری که بر فرهنگ شیعه اثر گذاشت را نوشتند و هر وقت که نقلی از مناقب ابن شهرآشوب را در کتابی می‌بینید به معنی حضور یک عالم شیعی در مستندات مربوط به اهل بیت(ع) که سینه به سینه نقل شده است.

وی افزود: برگزاری یادمان‌های علما سهم علمای شیعه در احیا و بقای دین را نشان می‌دهد و ما درصدد سهم خواهی نیستیم اما سهم‌گذاری را وظیفه می‌دانیم ما باید سهمی از خودمان به جای بگذاریم که الحمدالله ما در این زمینه با تلاش‌های گسترده علمای گذشته و حال سهم برجسته‌ای داریم.

طبرسی، معرفی مشاهیر و شخصیت‌های برجسته دینی و علمی را مهم دانست و تصریح کرد: شخصیت ابن شهرآشوب مربوط به همه است و این افتخار باید در همه جای کشور سایه خود را بگستراند و بسترسازی برای اجرا مهم است.

وی افزود: ابن شهرآشوب یکی از علمای به نام خطه مازندران است که در سروینه باغ شهرستان ساری دیده به جهان گشوده و برای اسلام و تشیع خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: علامه ابن شهر آشوب ساروی تنها متعلق به شهر ساری و یا استان و کشور نیست بلکه تعلق به جهان اسلام و تشیع دارد.

وی افزود: ابوجعفر، محمد بن علی بن شهرآشوب بن ابونصر بن ابوالجیش مازندرانی ملقب به رشیدالّدین و عزالدّین و مشهور به اِبن‌ِ شَهْرْآشوب در شرایط سخت و با مشقت‌های زیاد جهت تعمیق دستورات دین اسلام، نگارش و جمع آوری مسائل اسلام و شیعه تلاش کرد و در یکی از سفرهای خود در حلب درگذشت و در همان جا به خاک سپرده شد.

کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی در روزهای 29 و 30 آبان ماه با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری و روز دوم آذرماه با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین