کد خبر: ۲۱۹۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

پیام تسلیت وزیر خارجه فرانسه به ظریف

وزیر امور خارجه فرانسه در پیام تسلیتی به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران، سوء قصد خونین در برابر سفارت کشورمان در بیروت را محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لوران فابیوس در این پیام با تاکید بر این که فرانسه تروریسم را به هر دلیل و توسط هر کسی صورت گیرد در تمام اشکال آن محکوم می‌کند، به نام فرانسه به همتای ایرانی و خانواده قربانیان صمیمانه تسلیت گفته است.

برونو فوشه، سفیر فرانسه درتهران روز چهارشنبه متن این پیام را تقدیم ابوالقاسم دلفی، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خا رجه کشورمان کرد.

او در این دیدار با اشاره به این که فرانسه با قاطعیت تمام سوء قصد در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند، افزود: که دولت فرانسه در بالاترین سطح بر محکومیت این سوء قصد تاکید دارد.

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث بیروت، با محکومیت قاطعانه حملات تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت اظهار کرد که فرانسه تروریسم را در تمام اشکال آن با هر قصد و نیت و توسط هر کس محکوم می‌کند.

هم‌چنین رومن نادال، سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در موضع‌گیری جداگانه حملات تروریستی بیروت را محکوم و همبستگی این کشور با مقامات جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزرات امور خارجه چین نیز اعلام کرد که پکن قویا حمله تروریستی و انفجار بمب در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم می‌کند. هونگ لی گفت: چین با تروریسم به هر شکلی مخالف است. ما به کارکنان دیپلماتیک (ایران) و قربانیان بی‌گناه تسلیت می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، هونگ افزود: ما علاوه بر آن نگرانی جدی خود را نسبت به این حملات که ایمنی موسسات دیپلماتیک در لبنان را به خطر می‌اندازد ابزار می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین