کد خبر: ۲۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱

روزنامه ˈهم میهنˈ احضاریه‌ای دریافت نکرده است

با اینکه مقام های قضایی اعلام کرده اند دادگاه روزنامه هم میهن، سوم آذر ماه برگزار می شود؛ سردبیر این روزنامه می گوید تا کنون احضاریه از دادگاه دریافت نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران پیشتر اعلام کرده بود که دادگاهˈهم میهنˈسوم آذر ماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، روزنامه هم میهن از اتهام های وارده در سال 86 تبرئه شده و انتشار مجدد آن بلاملانع است بنابر این قرار بود این روزنامه آبان ماه امسال منتشر شود. 

پس از دریافت نامه معاونت مطبوعاتی، مسوولان روزنامه هم میهن خود را برای انتشار مجدد آماده کردند و حتی پیش شماره دوم آن نیز، سوم آبان ماه روی کیوسک های فروش مطبوعات قرار گرفت. 

اما با گذشت چند روز از انتشار پیش شماره دوم ، برخی رسانه ها از توقف انتشار هم میهن از سوی هیات نظارت بر مطبوعات خبر دادند که در همان روز این مساله از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات تکذیب شد. 

با انتشار این خبر، گمانه زنی ها درباره صحت و سقم آن بالا گرفت تا اینکه روز 22 آبان ماه روزنامه هم میهن با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به مشکلات حقوقی پیش آمده برای روزنامه، انتشار آن تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد. 

پس از پیگیری های فراوان، مشکل پیش آمده برای روزنامه هم میهن مشخص شد و آن اعتراض معاون قضایی رییس قوه قضاییه به حکم منع تعقیب روزنامه و اعمال ماده 18 بود. 

اکنون طبق اعلام سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران قرار است به اتهامات روزنامه هم میهن در تاریخ سوم آذر ماه با حضور اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات رسیدگی شود.

محمد قوچانی سردبیر هم میهن می گوید که احضاریه ای دریافت نشده است. 

روزنامه هم میهن که در سال 86 توقیف شد، چهار مورد اتهامی شامل ترویج رابطه با آمریکا، انتشار مقاله ای از سوی علی مطهری، تهیه گزارش از نمایشگاه نقاشی یکی از زنان بازیگر و انتشار مقاله ای از مهرداد بخشایش از اعضای اتحاد جمهوری خواهان داشت که در هر چهار مورد برای این روزنامه قرار منع تعقیب صادر شد و اکنون با گذشت شش سال، معاون قضایی رییس قوه قضاییه به این قرار اعتراض کرده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین