کد خبر: ۲۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

برلوسکونی به 7 سال حبس محکوم شد

ˈسیلویو برلوسکونیˈ نخست وزیر پیشین ایتالیا و رهبر حزب راست گرای میانه ˈ زنده باد ایتالیاˈ به جرم اخاذی و فحشا به 7 سال حبس محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری رسمی ایتالیا ˈآنساˈ، قضات دادگاه شهر میلان سیلویو برلوسکونی را در محاکمه مربوط به ˈکریمه المحروقˈ دختر جوان مراکشی معروف به ˈروبیˈ، به هفت سال حبس محکوم و به جرم اخاذی و فحشا از فعالیت های دولتی محروم کردند.

به عقیده قضات دادگاه میلان، شواهد کافی دال بر رابطه نامشروع برلوسکونی با روبی که هنوز به سن قانونی نرسیده بود در قبال پرداخت پول و جواهرات وجود دارد.

برلوسکونی در واکنش به این حکم گفت: من یقین داشتم که دادگاه مرا تبرئه می کند زیرا در عمل هیچ امکان محکومیت وجود نداشت ولی برعکس آنها یک حکم باورنکردنی صادر کردند. اعمال چنین خشونتی برای از میان برداشتن من از عرصه سیاسی کشور بی سابقه است.

وی افزود: این حکم توهین به همه ایتالیابی هایی است که مرا باور کرده و به تعهدم در قبال کشور، اعتماد دارند. اما من بار دیگر در برابر این ازار و اذیت مقاومت می کنم زیرا بی گناه هستم و به هیچ وجه نمی خواهم مبارزه خود را برای تبدیل کردن ایتالیا به کشوری واقعا آزاد، رها کنم.

روز 13 ماه می گذشته، دادستانی خواستار 5 سال حبس به جرم اخاذی و یک سال حبس به جرم فحشا و همچنین محرومیت وی از فعالیت های دولتی شده بود.

دادگاه بازنگری شهر میلان نیز در مهر ماه گذشته برلوسکونی را به دو سال محرومیت از کلیه فعالیت های سیاسی محکوم کرد.

برلوسکونی در مرداد ماه گذشته به جرم تخلف مالیاتی و کلاهبرداری در حقوق تلویزیونی شرکت رسانه ای ˈمدیاستˈ با رای نهایی دیوان عالی قضایی، محکوم به چهار سال حبس شد.

در سال 1989 شرکت مدیاست متعلق به برلوسکونی برای فرار مالیاتی، مبلغ حق پخش برخی تولیدات رسانه ای را بیش ازمیزان واقعی آن اعلام کرده بود.

دودادگاه ابتدایی و تجدید نظر، سیلویو برلوسکونی را به عنوان رییس شرکت مدیاست مجرم شناخته و او را به چهار سال زندان و پنج سال انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین