کد خبر: ۲۱۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

قوانین چاپ و نشر کشور نیازمند بازنگری است

نویسنده حوزه کودک ونوجوان قوانین چاپ و نشر موجود در کشور را نیازمند بازنگری دانست و افزود : قوانین موجود پاسخگوی مسائل نشر نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈجعفر ابراهیمیˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در مورد وضعیت کتابخوانی در کشور گفت : در مرحله نخست باید به وضعیت زندگی فعالان این عرصه توجه شود، اگر جوان و نوجوانی وضعیت اقتصادی یک نویسنده را ببیند و آن را با دیگر مشاغل مقایسه کند، بی شک از ورود به چنین وادی پرهیز خواهد کرد.

وی افزود : بسیاری از نویسندگان، مترجمان و ناشران با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و این مسائل سبب بی رغبتی برای ادامه کار خواهد شد، بر فرض اگر ذوقی هم بر ادامه راه باشد، مشکلات موجود ذهن نویسنده را درگیر کرده و وی را از کار آیی و خلاقیت باز خواهد داشت.

ابراهیمی با انتقاد ازوضعیت اقتصادی نویسندگان اظهار داشت: در ایام هفته کتاب و مناسبت هایی از این دست بیشتر به فکر ارتقا سطح مطالعه و ارائه آمارهای مختلف در این زمینه هستیم، اما تا به حال به خواسته های اصلی نویسندگان و اهالی قلم در چنین روزهایی کمتر توجه کرده ایم.

شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان با بیان این که، قوانین مربوط به چاپ و نشر پاسخگوی مسائل نشر امروز نیست افزود : بخشی از این قوانین قدیمی هستند و با بازنگری در قانون قطعا شرایط بهتری برای ناشران و نویسندگان رقم خواهد خورد.

وی پیشنهاد داد که در هفته کتاب کارگروهی با حضور نمایندگان حوزه های مختلف نشر برای به روز رسانی و پیگیری مشکلات نشر ایجاد شود.

ابراهیمی یکی دیگر از مشکلات را افزایش قیمت کتاب دانست و افزود: با توجه به افزایش بی رویه قیمت کاغذ، هزینه های چاپ و حذف یارانه توان خرید مردم کاهش پیدا کرده است و نمی توان انتظار هفته کتاب پررونقی داشت.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی تا دوم آذر در سراسر کشور برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین