کد خبر: ۲۱۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

آخرین سهمیه بنزین پاییز واریز شد

همزمان با واریز آخرین سهمیه بنزین پائیز نیمه یارانه ای به کارت های هوشمند سوخت، یک مقام مسئول در وزارت نفت اعلام کرد: با گذشت هفت سال از اجرای سهمیه‌بندی هنوز وابستگی به واردات بنزین صفر نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر؛ آخرین سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای پائیز تا ساعت 24 بامداد امروز جمعه اول آذر ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز شد.

برای آذر ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می‌شود ضمن آنکه 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.
 
در سومین ماه فصل پائیز سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

از سوی دیگر با توجه به آغاز توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا در برخی از کلانشهرها همچون تهران، اراک، کرج و اهواز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اما تا اطلاع ثانوی بنزین اروپایی با قیمت‌های مصوب و تکلیفی دولت در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.

در همین حال مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تثبیت قیمت بنزین تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروها وجود ندارد و سهمیه بنزین آذر مطابق با روال گذشته فردا شب به کارت های سوخت واریز می‌شود.

یک مسئول: وابسته به واردات بنزین هستیم

محسن روحانی در جمع مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه از تیر ماه 1386 تاکنون سامانه هوشمند سوخت و عرضه بنزین با کارت هوشمند در کشور عملیات شده است، گفت: در طول حدود هفت سال گذشته تاکنون بنزین صرفا با کارت در جایگاه ها به مردم عرضه شده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه با گذشت حدود هفت سال از زمان اجرای سامانه هوشمند و عرضه کارتی، وابستگی به واردات بنزین صفر نشده است، تصریح کرد: اما با اجرای این پروژه توانسته ایم رشد مصرف بی رویه این فرآورده نفتی را کنترل کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود 24 میلیون کارت فعال سوخت در کشور وجود دارد اظهار داشت: صاحبان این کارت‌های هوشمند سوخت از سه هزار و 227 جایگاه در سراسر کشور سوخت‌گیری می‌کنند به طوری‌که روزانه نزدیک به پنج میلیون تراکنش در کشور ثبت می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین