کد خبر: ۲۱۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

روزنامه آرمان:احمدی​نژاد با 9 شکایت 5 آذر به دادگاه می​رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه آرمان در گزارشی نوشت:

در دادگاه قرار است به 9 شکایتی که از احمدی‌نژاد به قوه قضائیه رسیده، رسیدگی شود. اولین بار چند روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت پیشین با انتشار خبری، از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه خبر داد و با لحنی اعتراضی آن را پاداش خدمات وی تعبیر کرد. بعدا گزارش شد که علی لاریجانی، رئیس مجلس و یعقوب خلیل‌نژاد، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون اصل90 شکایت‌های جداگانه‌ای را از احمدی‌نژاد تنظیم کرده‌اند و شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران هم برای رئیس‌جمهور سابق ایران احضاریه‌ای ارسال کرده است.

همان موقع قاضی سیامک مدیرخراسانی نیز که پیش از این از ارائه توضیحات در مورد اتهامات و شاکیان پرونده محمود احمدی‌نژاد خودداری کرده بود، با اعلام تلویحی غیرعلنی بودن دادگاه احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرد: هنوز در مورد علنی‌شدن دادگاه احمدی‌نژاد تصمیم‌گیری نشده است، چون در حال حاضر با هیات قضایی صحبتی نشده و در روزهای آتی در مورد برگزاری این دادگاه به صورت علنی یا غیرعلنی تصمیم‌گیری می‌شود.

همچنین محسن افتخاری، رئیس دادگاه کیفری استان تهران در این خصوص گفت: طبق قانون تعیین حدود وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری جزو معدود افرادی است که پرونده وی بدون تحقیقات مقدماتی در دادسرا به دادگاه ارسال می‌شود. وی افزود: از آنجا که تحقیقات مقدماتی روی پرونده احمدی‌نژاد در دادگاه صورت می‌گیرد، احتمالا دادگاه غیرعلنی برگزار می‌شود.

مدیرکل امورکارشناسی نظارت مجلس نیز با بیان اینکه احمدی‌نژاد 9شاکی دارد، گفت: 5آذر دادگاه تشکیل جلسه می‌دهد. مجتبی ملک‌افضلی درباره رسیدگی به پرونده شکایت از محمود احمدی‌نژاد افزود: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و در ماده19 قانون تعیین حدود وظایف ریاست جمهوری اسلامی ایران به این نکته اشاره شده که رسیدگی به جرائم رئیس‌جمهور باید مستقیم به دادگاه ارجاع شده و دادسرا دخالتی در این موضوع ندارد، بنابراین این جلسه تنها رسیدگی به تحقیقات مقدماتی است. وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد 9شاکی دارد، ادامه داد: کمیسیون اصل نودم مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگران 9شاکی هستند. وی با بیان اینکه دادگاه احمدی‌نژاد 5آذر و در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: از حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه اطلاعی ندارم. ملک‌افضلی تصریح کرد: کمیسیون اصل90 در دو موضوع تاخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان از طرف رئیس‌جمهور و عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت از احمدی‌نژاد شکایت داشته که من به عنوان نماینده حقوقی مجلس در این دادگاه حضور دارم.

پس از انتشار این اخبار، حامیان رئیس‌جمهور سابق هم دست به کار شدند و توسط رسانه‌های مجازی‌شان از طرفداران احمدی‌نژاد خواستند تا ساعت 10صبح مقابل ساختمان دادگاه جمع شوند و حمایتشان از رئیس دولت مهرورز را نشان دهند. بعضی از حامیان احمدی‌نژاد این دادگاه را تاریخی می‌دانند و معتقدند که حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه مایه سربلندی اوست؛ آنها که اخیرا تحرکاتشان وسعت بیشتری پیدا کرده پیش از این نیز حضور و اجتماع هر چند کوچک خود را در طرح‌هایی مانند برپایی جشن تولد، تاسیس هیات مذهبی منتظران بهار و... نشان داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین