کد خبر: ۲۱۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹

زلزله‌های روز گذشته کرمانشاه هیچ خسارت جانی و مالی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، گفت: خوشبختانه زلزله‌های روز گذشته خانقین عراق که در استان کرمانشاه نیز احساس شد و پس لرزه‌های آن هیچ گونه خسارت مالی و جانی در استان نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نجفی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه زلزله دیروز خانقین عراق در استان کرمانشاه هیچ تلفات جانی و خسارت مالی نداشته است، اظهار کرد: تنها مواردی از مجروحیت سطحی بر اثر ازدحام جمعیت به هنگام خروج از ساختمان‌ها در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب گزارش شده است.

وی یادآور شد: گزارشات غیر موثقی نیز در خصوص ترک خوردگی برخی منازل در برخی روستاهای این دو شهرستان گزارش شده که به محض ارسال گروه‌های ارزیابی به این مناطق و تایید این گفته‌ها، خبرهای آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

‌نجفی با اشاره به اینکه مرکز زلزله در خاک عراق بوده و تنها پس لرزه‌های آن در شهرستان‌های استان کرمانشاه احساس شده، از مردم خواست تا خونسردی خود را حفظ کنند و به محض وقوع زلزله برای خروج از منزل شتاب نکرده و با آرامش از منازل خارج شوند تا کسی در این بین دچار آسیب نشود.

وی همچنین به اصولی نبودن ساخت و سازها اشاره کرد و یادآور شد: چنانچه ساخت و سازها را اصولی انجام دهیم نگرانی از بابت وقوع زلزله نخواهیم داشت، زیرا زلزله هم یک بلای طبیعی است.

نجفی در پایان از آمادگی کامل تمام نیروهای امدادرسان استان از جمله هلال احمر، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی برای امدارسانی در هنگام وقوع زلزله خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شب گذشته فرمانداری کرمانشاه به تمامی نیروهای امدادی آماده باش داده‌ایم تا در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای، اقدامات امدادرسانی خود را انجام دهند.

روز گذشته دو زمین لرزه به بزرگی 5.4 و 5.6 ریشتر در خانقین عراق به وقوع پیوست که پس لرزه‌های زیادی هم داشت و مردم برخی شهرهای استان کرمانشاه را به خیابان‌ها ریخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین