کد خبر: ۲۲۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹

سرپرست دادگاه‌های‌کیفری تهران: دادگاه احمدی‌نژاد غیرعلنی است

قرار است روز سه شنبه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشور به دلیل شکایت‌هایی که علیه او صورت گرفته در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمود احمدی‌نژاد با انتشار خبری، از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه خبر داد. بعد از آن و با رسانه‌ای شدن این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن مطرح شد.

آنطور که گفته می‌شد این احضاریه به دنبال شکایت علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل‌نژاد علیه او ارسال شده است و در عین حال عده‌ای رسانه‌ای شدن این موضوع را بی‌تدبیری خواندند تا جایی که رئیس مجلس شورای اسلامی انتشار خبر احضار احمدی‌نژاد به دادگاه را شیطنت‌آمیز دانست و توضیح داد که او یا رئیس کمیسیون اصل 90 از احمدی نژاد شکایت شخصی نداشته‌اند بلکه شکایات مربوط به تخلفات قانونی دولت و با تصویب مجلس بوده است.

حالا و پس از گذشت چند ماه از آن روزها، خبرهای جدیدی از دادگاه رییس جمهور سابق ایران که البته غیرعلنی هم هست به گوش می‌رسد به طوری که سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با تشریح آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد گفته است: روز سه شنبه پنجم آذر جلسه مقدماتی برای رسیدگی به پرونده رئیس جمهور سابق برگزار خواهد شد و بر اساس قانون این جلسه غیرعلنی خواهد بود.

محسن افتخاری همچنین در گفت‌وگو با مهر درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره طرح 9 شکایت از احمدی‌نژاد گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم اما پرونده‌ای که روز سه‌شنبه رسیدگی می‌شود همان شکایت‌هایی است که پیش از این مطرح شده بود و پرونده جدیدی به دادگاه نیامده است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران تاکید کرد: جلسه روز 5 آذر جلسه تحقیقات مقدماتی است و برخی از آن به عنوان محاکمه رئیس جمهور سابق نام می برند. بر اساس قانون پرونده‌های مربوط به روسای جمهور در دادسرا رسیدگی نشده و مستقیم به دادگاه ارسال می‌شود.

قاضی افتخاری با بیان این که در این جلسه احتمال دارد هر تصمیمی از سوی قضات دادگاه گرفته شود و حتی برای رئیس‌جمهور سابق قرار منع تعقیب صادر شود، درباره علنی بودن جلسه تحقیق هم گفت: با توجه به این که جلسه روز سه شنبه تحقیقات مقدماتی است اساساً و بر طبق قانون باید به صورت غیرعلنی برگزار شود.

 سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درخصوص مطالعه پرونده از سوی احمدی‌نژاد یا وکیلش هم گفته تاکنون آقای احمدی‌نژاد یا وکیلی از سوی او برای مطالعه پرونده به دادگاه مراجعه نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، گفته می‌شود حضور احمدی‌نژاد در این دادگاه الزامی است و حالا خیلی‌ها، چه کسانی که طرفداران پروپا قرص رییس‌جمهور سابق بودند و چه کسانی که درباره قانون‌شکنی‌های او هشدار می‌دادند، منتظرند ببینند او این بار قانون را رعایت می‌کند و در این دادگاه مهم حاضر می‌شود یا نه، دادگاهی که احمدی‌نژاد را به اولین رییس‌جمهوری تبدیل می‌کند که پس از انقلاب اسلامی در دادگاه حاضر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین