آفتابنیوز : آفتاب: ˈ مهدی شهیدی ˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان آنکه با راه اندازی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) توسط بانک مرکزی وضعیت خدمات الکترونیکی بهبود یافته، گفت: سرمایه گذاری بانک مرکزی در این بخش سبب شد تا کیفیت و امنیت خدمات الکترونیک بانکی ارتقا یابد.
وی از تشدید نظارت بانک مرکزی برای ارایه خدمات الکترونیکی بانک ها خبر داد و اظهار داشت: بانک مرکزی روزانه ارایه این خدمات را رصد می کند.
شهیدی تصریح کرد: با راه اندازی شاپرک هم اکنون تعادل کارمزدی بانک های صادر کننده و پذیرنده کارت تا حدودی با مشکل مواجه شد و به همین دلیل قرار است نظام کارمزد بانک ها اصلاح شود.
به گفته وی، تا قبل از راه اندازی شاپرک بانک هم در حوزه پذیرندگی و صادرکنندگی فعال بود اما با ورود شاپرک این امر با مشکل مواجه شده است.
قائم مقام شرکت آسان پرداخت پرشین در خصوص مشکلات شرکت های ارایه دهنده این خدمات اظهارداشت: کمبود نیروی کار از مهمترین مشکلات در این حوزه است زیرا فعالان این حوزه پس از آموزش علاقه مند به خروج از کشور هستند.
وی همچنین از استقبال مشتریان از پرداخت به وسیله تلفن همراه خبر داد و گفت: با وجودی که این نوع خدمت از حدود یک سال گذشته ارایه می شود اما استقبال از آن مناسب بوده است.
شهیدی گفت: تسویه آنی کاملا منتفی شده زیرا این امر منجر به ایجاد شغل های کاذب و واسطه گری می شد.
وی گفت : هر چند شرکت های ارایه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک در سال های گذشته با مشکلاتی مواجه بودند اما با حمایت بانک مرکزی این تجارت سود ده شده است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: انتظار داریم که بانک ها همکاری بیشتری با این شرکت ها داشته باشند و فضای رقابتی در این صنعت ایجاد شود.