کد خبر: ۲۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

يهوديان بازيچه مطامع استعمارگران شدند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار شركت‌كنندگان در نشست هم‌انديشي علمي پژوهشي روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين، با تبريك هفته بسيج به همه مردم، مخصوصاً بسيجيان 8 سال دفاع مقدس گفت: بسيج دريايي از انسان‌هاي سالم، آماده به خدمت و صادق است و بايد همچنان كه خلق شد، در جامعه عزيز بماند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار شركت‌كنندگان در نشست هم‌انديشي علمي پژوهشي روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين، با تبريك هفته بسيج به همه مردم، مخصوصاً بسيجيان 8 سال دفاع مقدس گفت: بسيج دريايي از انسان‌هاي سالم، آماده به خدمت و صادق است و بايد همچنان كه خلق شد، در جامعه عزيز بماند.

به گزارش آفتاب، ايشان افزود: بسيج در انحصار هيچ گروه و حزبي نيست و متعلق به همه مردم است و نبايد از اين شجره طيبه استفاده ابزاري و سياسي كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشكر از برگزاري هم‌انديشي علمي پژوهشي روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين و اشاره به حقانيت دفاع از آرمان فلسطين، گفت: مردم اين سرزمين مظلوم‌ترين مردم روي زمين هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جامعه ملل سابق و سازمان ملل فعلي را ابزار قانوني كردن ظلم به مردم فلسطين دانست و گفت: اگرچه يك بار نماينده سازمان ملل در راه عدالت و براي دفاع از مردم فلسطين توسط جوخه‌هاي ترور صهيونيستي كشته شد، اما قيّم كردن انگليس، آغازگر يك جنايت تاريخي بود كه هنوز هم در سرزمين‌هاي اشغالي ادامه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تشريح چگونگي آشنايي با كتاب «القضيه الفلسطينه» و ترجمه آن، در دوره غربت و فقدان منابع دفاع از حقوق مردم فلسطين گفت: وقتي امام راحل اين كتاب را مطالعه فرمودند، علماي بلاد و بزرگان حوزه را قانع كردند كه مسئله فلسطين هم از موضوعات مبارزه باشد.

ايشان افزود: دكتر محمد مصدق نيز كه در سال 1343 در احمدآباد مستوفي محبوس بود، با مطالعه «سرگذشت فلسطين» گفت كه از آن نهايت استفاده را كردم و حيف است كه اين كتاب در گوشه‌اي، بلامطالعه بماند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي بيان موضوعات كتاب، به جنايت اسرائيلي‌ها در ديرياسين اشاره كرد و گفت: پس از كشتار جمعي مردان مسلمان، زنان را وقيحانه به اسارت بردند تا مسلمانان مرعوب و مجبور به ترك سرزمين‌هاي اجدادي خويش شوند.

ايشان تاريخ تأسيس رژيم جعلي صهيونيستي را خواندني و عبرت‌آموز خواند و گفت: استعمارگران غرب براي اينكه خيال خود را از بابت يهوديان راحت كنند، آتش اين فتنه را در دامان مسلمانان انداخته‌اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اسرائيل را پايگاه چندمنظوره كشورهاي استعمارگر در حساس‌ترين منطقه جهان دانست و گفت: يهوديان بازيچه مطامع استعماري شده‌اند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرهيز از افراط و تفريط در دفاع از آرمان‌هاي مردم فلسطين را يك هوشياري سياسي خواند و گفت: منطقي نيست براي دفاع از مظلوميت فلسطين، ظلم ديكتاتوري چون هيتلر را توجيه كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خويش با استناد به آيات قرآن كريم، همكاري مسلمانان با پيروان اديان مختلف را دستور اسلام خواند و گفت: مسلمانان با پيروان هيچ ديني دشمني ندارند. اين صهيونيسم است كه مسئول ظلم‌ها و زورگويي‌هاي وسيع به مردم فلسطين شده است.

ايشان با بيان خاطرات خود از ديدار با آوارگان فلسطيني در اردوگاه يرموك كه سالها قبل از انقلاب اتفاق افتاد، تلاش براي آشنايي مردم جهان با مظلوميت فلسطين را ارزشمند دانست و گفت: كارهاي تحقيقاتي براي آرمان‌هاي فلسطيني از ضرورت‌هاي دانشگاهيان و حوزويان است.

ايشان غول تبليغاتي صهيونيست‌ها را بسيار پرهياهو دانست و گفت: شاهديم كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، اعراب مسلمان دشمن درجه يك خود را فراموش كرده‌اند.

در آغاز اين ديدار، آقايان دكتر ذاكريان، دكتر حميد احمدي، آقاي مقدم، دكتر نبوي، هادي نصيري و سركار خانم دكتر سياه‌رستمي، ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هم‌انديشي علمي پژوهشي روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين، به بيان ديدگاه خويش در خصوص مسائل فلسطين و طرح سؤالاتي از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین