کد خبر: ۲۲۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

مصرف نعناع فلفلی برای جلوگیری از مشکلات روده‌ای

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی مصرف نعناع فلفلی را در جلوگیری از مشکلات روده‌ای تاثیرگذار دانست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مهدی قنبری» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از ارقام اصلاح شده بین گونه‌ای گیاهان دارویی، نعناع فلفلی است که طعم نسبتاً تلخ و بوی تند این گیاه علت انتخاب اسم آن است.

وی ادامه داد: مزه‌ی بسیار منحصر به‌فرد نعناع فلفلی به‌همراه دیگر سبزیجات به‌صورت مشخصی می‌تواند تا حدودی نیاز روزانه به فیبر، ویتامین آ – ث و آهن را برطرف کند.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از فواید مصرف نعناع فلفلی به‌صورت تازه‌خوری به بهبود سوء‌هاضمه، سوزش معده و کاهش حساست روده‌ای اشاره کرد.

قنبری با اشاره به مواد مغذی موجود در نعناع فلفلی یادآور شد: مصرف روغن نعناع فلفلی به‌عنوان مکمل غذایی می‌تواند در درمان تهوع، استفراغ، اسهال، سرماخوردگی، سرفه، التهاب دهان، گلو و مشکلات کبدی موثر باشد.

وی گفت: برای جلوگیری از آثار منفی افراط در مصرف این گیاه دارویی باید زیرنظر پزشک متخصص طب سنتی آن مصرف شود.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: مردم ایران از قدیم نعناع فلفلی را استفاده می‌کردند و اما آنچه که علاوه بر ذائقه‌ی مردم ایران تغییر نیافته است گونه‌ایست که عمدتاً به‌عنوان مکمل غذایی و ادویه در سبد غذایی خانواده‌ی ایرانی وجود دارد.

قنبری خاطرنشان کرد: امروزه مطالعات متعدد به‌همراه فعالیت‌های اصلاحی در جهت بهبود و افزایش سنتز متابولیت‌های ثانویه سبب به‌وجود آمدن انواع ارقام اصلاحی و هیبریدی شده است که در جایگاه مکمل غذایی می‌توانند نقشی تعیین‌کننده در جهت برطرف کردن نیازهای روزانه افراد و رفع عوارض ناشی از مصرف انواع غذاهای آماده و فست فود باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین