کد خبر: ۲۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
مشتری‌مداری اصل مغفول در صنعت خودروی ایران؛

انتقاد وزیر صنعت از کیفیت خودروهای داخلی

وزیر صنعت از خودروسازان خواست خود را به کلاس جهانی ارتقا داده و کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا نعمت‌زاده در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: مشتریان ولی نعمتان خودروسازان هستند؛ اگر مشتریان خودرو نخرند آن گاه خودروسازان چه می خواهند بکنند.

وی با بیان این‌که مشتری مداری اصلی قدیمی در صنعت خودروی جهان است خاطرنشان کرد: اما هنوز برخی خودروسازان آن را در اولویت دوم می دانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: من اگر مدیر عامل خودروسازی بودم هر روز آمارهای مربوط به خدمات پس از فروش را چک می کردم تا تعداد مشتریان ناراضی به طور دقیق مشخص شود.

نعمت زاده خطاب به خودروسازان افزود: اگر مشتری از خودروی تحویلی خود ناراضی است آن را گرفته و با خودروی نو تعویض کنید به جای آن‌که با مشتری چانه بزنید.

وی با بیان این‌که هم مسوولان فنی شرکتهای خودروسازی و هم شرکت‌های بازرسی باید نظارت‌های خود بر تولید خودروها را تقویت کنند، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید از خودروسازان جهانی بیاموزند. خودروسازان باید مشکلات داخلی و خارجی را مدیریت کرده و خود را به کلاس جهانی ارتقا دهند، در آن صورت دنیا به آن‌ها نیز روی خواهد آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایمنی از نکات بسیار مهم در تولید خودروها است. در حادثه تصادف اتوبوس‌ها در قم نیز تحقیقات زیادی صورت گرفت و در نهایت گفتند خودرو مطابق با طراحی شرکت خارجی است.

وی با بیان این‌که ما راضی نشده و گفتیم مگر طراحی شرکتهای خارجی وحی منزل است تصریح کرد: ما از کارشناسان خواستیم مشخص کنند که چه تغییراتی در طراحی اتوبوس‌های تولیدی باید ایجاد شود.

نعمت‌زاده ادامه داد: بنده یقین دارم که شرکت تولیدکننده باید در طراحی اتوبوس‌ها تغییراتی دهد. چه اشکالی دارد این طراحی برای اولین بار در ایران انجام شده و بعد به خارج از کشور برود.

وی افزود:‌ حادثه قم تلخ بود و جا دارد صد نفر کارشناس را وارد کنیم تا معایب موجود را برطرف و از حوادث تلخ عبرت بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بخش ایمنی صنعت خودرو باید بسیار فعال شده و درجهت ارتقای ایمنی خودروها فعالیت کند تصریح کرد: در این زمینه ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌ای خودروها تصویب شده اما بدون اقدام مانده است، با این حال قرار شده مرکز آزمون تست جاده‌ای هر چه زودتر با مشارکت ایدرو و خودروسازان ایجاد شود.

نعمت زاده گفت: صنعت خودرو نقش بالایی در GDP و اشتغال داخلی دارد بنابراین نمی توان آن را کنار گذاشت و یا به آن بی مهری کرد بلکه باید کمک کرد تا صنعت خودرو بازیابی شود.

وی با بیان این‌که سیاست گذاری‌های جدیدی برای توسعه صنعت خودرو خواهیم داشت تصریح کرد: در کمتر از یک سال آینده تولید کمی و کیفی خودروها را ارتقا خواهیم داد.

وی ادامه داد: هیچ قرارداد جدیدی را در صنعت خودرو بدون ذکر شدن بند صادرات در آن نخواهیم پذیرفت ضمن آن که در تمام قراردادهایی که با خودروسازان خارجی امضا شده تبصره صادرات باید به آن‌ها اضافه شود. به گونه‌ای که 30 درصد تولیدات مشترک صادر شود.

به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم 30 تا 40 درصد خودروهای تولیدی را صادر کنیم باید کیفیت خودروها و ایمنی آن‌ها ارتقا یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین