کد خبر: ۲۲۱۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

یک میلیون تبعه غیرمجاز در ایران

رئیس پلیس کشور گفت: یک میلیون تبعه غیرمجاز در کشور وجود دارند که سالانه 300 هزار نفر از این افراد از کشور طرد می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در حاشیه سومین کارگاه عملیاتی مبارزه با قاچاق انسان در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار تبعه خارجی مجاز در ایران ساکن هستند در حالی که نزدیک به یک میلیون نفر دیگر که عمدتاً از کشور افغانستان وارد شده اند به صورت غیرمجاز در کشور ما زندگی می کنند.

وی ادامه داد: ایران روزانه هزار نفر از اتباع غیرمجاز را شناسایی و از کشور طرد می کند و ما برای طرد سالانه 300 هزار تبعه غیرمجاز هزینه های هنگفتی را پرداخت می کنیم. این در حالی است که سازمانهای بین المللی نیز کمکهای ناچیزی را به پلیس ایران می کنند ما بیشتر هزینه ها را پرداخت می کنیم.

به گفته رئیس پلیس کشور، اتباع خارجی از مرزهای شرقی به صورت غیرقانونی وارد می شدند که از چند سال قبل کار انسداد مرزهای شرقی آغاز شد و اکنون تنها 200 کیلومتر از این مرزها مسدود نشده که در تلاشیم این منطقه را که معبری برای ورود قاچاقچیان مواد مخدر، سلاح و انسان به کشور شده است مسدود کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق اتباع ایرانی به خارج از کشور عمدتاً از طریق کشور ثالث انجام می شود تاکید کرد: اتباع ایرانی به صورت مجاز از کشور خارج می شوند و از طریق کشور ثالث به صورت غیرقانونی وارد کشور مقصد می شود. مقصد بیشتر ایرانیانی که غیرمجاز سفر می کنند استرالیا، کانادا و کشورهای اروپایی است. البته تعداد مهاجران غیرقانونی ایران عدد بزرگی نیست چرا که این افراد به صورت قانونی از کشور خارج می شوند.

به گزارش مهر سردار احمدی مقدم همچنین در سومین کارگاه مبارزه با قاچاق اینترپل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: بیشتر افراد که در کشورهای فقیر و ضعیف حضور دارند برای بهتر شدن شرایط زندگی شان دست به مهاجرت به سمت کشورهای ثروتمند و قوی می زنند.

وی ادامه داد: در کشورهای ثروتمند به دلیل پیری جمعیت و رشد منفی آن از نیروهای جوان سایر کشورها به عنوان نیروی کار استفاده می شود تا کمبودهای آن کشور برطرف شود.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه قاچاق انسان به علت نقض قوانین مهاجرت برخی کشورها است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تعداد مهاجران در برخی کشورهای ثروتمند در نیمه دوم قرن 21 از تعداد اتباع همان کشور پیشی بگیرد و بومیان در  اقلیت قرار گیرند.

وی به قاچاق انسان اشاره کرد و گفت: بعضی از مهاجران در بازار کار کشور ثالث پذیرفته می شوند اما برخی نیز مورد بهره برداری جنسی و قاچاق اعضای بدن قرار می گیرند.

احمدی مقدم با اعلام اینکه همیشه نباید مشکلات مهاجران برای کشور مهاجرپذیر را بیان کنیم افزود: برخی مهاجران فرصتهای زیادی را در اختیار کشورهای مهاجرپذیر قرار می دهند که می توان از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروزه اکثر جوانان کشور ما تحصیل کرده هستند و به دنبال مشاغل سطح بالا می گردند. این قشر دیگر برخی شغلها مانند کارگری و کشاورزی را قبول نمی کنند و در این شرایط مهاجران می توانند مشاغلی را که جوانان ما آنها را قبول نمی کنند بپذیرند و به اقتصاد کشور کمک کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین