کد خبر: ۲۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱

ابطحی: بسیاری ازتحریم‌ها بخاطر بی‌تدبیری بود

یک عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به گزارش اخیر رئیس‌جمهور از عملکرد صد روزه دولت گفت: به نظر من گزارشی که آقای روحانی ارائه دادند یک کیفرخواست علیه هشت سال مدیریت در هم ریخته دولت گذشته بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "لازم بود این کیفرخواست بالاخره یک روز مطرح شود و نخبگان بر روی این موضوع اجماع داشتند"، افزود: این کیفرخواستی بود که مدت‌ها مطرح نشده بود و اکنون از سوی تریبون رسمی اعلام شد و من فکر می‌کنم بخش‌های مهمی از این کیفرخواست به صورت پنهان در دل دولتمردان باقی مانده است.
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه "فکر می‌کنم ارائه گزارش از عملکرد هشت سال گذشته و بیان ارثی که از دولت گذشته به دولت فعلی رسیده مناسب و ضروری بود"، تصریح کرد: با ارائه این گزارش، وضعیت موجود کشور مشخص شد و از طرف دیگر نوع تلاش‌هایی که از سوی دولت فعلی برای حل این مشکلات صورت می‌گیرد نیز مشخص خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: اگر این تلاش‌ها پیگیر و مستمر باشد و ما در واقع دولت خیلی موفقی هم داشته باشیم، ممکن است تازه به شرایط قبل از هشت سال گذشته برگردیم.
 
ابطحی با بیان اینکه "لازم است مردم بدانند که دولت، کشور را در چه شرایطی تحویل گرفته است"، گفت: این امر موجب می‌شود که انتظارات و توقعات از دولت نیز در سطح معقولی قرار بگیرد و توقعات و انتظارات، با توجه به شرایط کشور باشد.
 
این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین در مورد بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برخی مشکلات کشور ناشی از بی‌تدبیری‌هاست نه فشارهای خارجی و تحریم‌ها، اظهار کرد: من بی‌تدبیری‌ها و تحریم‌ها را در یک مجموعه می‌بینم، چراکه بسیاری از تحریم‌ها به خاطر برخی از بی‌تدبیری‌ها ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه "منشاء بسیاری از تحریم‌ها به خاطر نوع سخن و گفتمان بی‌دلیلی بوده که در طول هشت سال گذشته از سوی دولت قبل بیان شده است"، تاکید کرد: برانگیختن دشمن و دادن بهانه به دست او، موضوع افتخارآمیزی برای هیچ رئیس‌جمهور و دولتی نیست و امیدوارم که این دولت بتواند با تلاش کشور را در مسیر ثابت و استواری در راستای پیشرفت هرچه بیشتر و حل مشکلات قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین