کد خبر: ۲۲۱۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

«سیاوش»کاندید بهترین بازی مستقل جهان

بازی رایانه‌ای «سیاوش» که پیش از این افتخار کسب عنوان بهترین بازی سال ایران را برای 2 بار پیاپی از دو جشنواره کسب کرده، این بار کاندیدای بهترین بازی رایانه‌ای مستقل جهان شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقابت‌های بین المللی بهترین بازی مستقل جهان چند روزی است که آغاز شده، این رقابت‌ها بین بازیهای مستقل جهان در وب سایت رسمی IndieDB.com که مرجع بازی های مستقل جهان است برگزار می شود.

اسپاسنر اصلی این رقابت ها وب سایت Desura ( یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی بازی ) است.

جایزه این رقابت ها 15000 دلار است که به 10 بازی برتر اعطاء می شود. مهمتر از جایزه این رقابت ها اعتبار بین المللی بازی های انتخاب شده است که باعث مطرح شدن و فروش این بازی ها در مقیاس بین المللی خواهد شد. زیرا این جایزه بسیار معتبر بوده و کاربران به بازیهایی که این عنوان را کسب کرده باشند، اعتماد بیشتری می کنند.

با توجه به ورود بازیهای ایرانی به عرصه های بین المللی در سالهای اخیر، موج بازیهای تولید داخل با محتوای بومی و فرهنگ غنی ایرانی، رو به رشد بوده و لزوم فروش و عرضه این بازیها در بازارهای جهانی برای پیشرفت و توسعه بیشتر این محصولات و همچنین معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان بسیار مهم و ضروری است.

از نقطه نظر صادرات نیز، فروش بازی های ایرانی در بازارهای خارجی یکی از بهترین روش های ارز آوری برای کشور است زیرا این محصولات به صورت دیجیتالی به کاربران عرضه می شوند و هزینه تولید آنها یکبار توسط شرکت سازنده انجام می شود و برای مدت طولانی ( حدود 5 سال ) این محصولات در چرخه فروش این بازارها قرار می گیرند و سود مناسبی را برای صنعت بازی در ایران به ارمغان می آورند که به نوبه خود به موفقیت و پیشرفت این صنعت کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش فارس، پس از افتخار آفرینی بازی آسمان دژ در رقابت های بازی های آنلاین و کسب عنوان بهترین بازی MMO مستقل سال، این بار بازی رایانه ای سیاووش که پیش از این افتخار کسب عنوان بهترین بازی سال ایران را برای 2 بار پیاپی از دو جشنواره مهم ملی داشت، در این رقابت ها شرکت کرده است و با حمایت از سیاووش در این رقابت ها، و رای دادن به این بازی امید می رود تا صنعت بازیهای رایانه ایرانی با توجه به عرضه این بازی ها در خارج از کشور رشد بیشتر و سریعتری گرفته و نوید آینده ای درخشان برای این صنعت در ایران را می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین