کد خبر: ۲۲۱۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

حراج شاهکار «پیکاسو» برای نجات شهر تاریخی لبنان

نوه «پابلو پیکاسو» یکی از تابلوهای این نقاش بزرگ را به معرض فروش می‌گذارد تا پول‌ حاصل از آن را برای نجات شهر تاریخی «تیر» از خطر تخریب اختصاص دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، «اولیویر ویدمایر پیکاسو» - نوه درخشان‌ترین چهره نقاشی قرن بیستم جهان - اثری از پدربزرگش را وارد یک بخت‌آزمایی می‌کند تا با فروش آن، به نجات شهر «تیر» لبنان از خطر تخریب کمک کند. ارزش این نقاشی یک میلیون دلار است که بلیت‌های بخت‌آزمایی آن تنها به قیمت 136 دلار (100 یورو) به فروش می‌رسد.
 
نقاشی استاد سبک کوبیسم «مردی با کلاه اپرا» نام دارد که در سال 1914 به تصویر کشیده شد. نوه پیکاسو درباره اقدام خود گفت: پدربزرگم دوست داشت در همه‌چیز پیشتاز باشد، از زندگی شخصی و احساسی گرفته تا کارهایش در آتلیه.
 
پیکاسوی 52 ساله در مصاحبه‌ روز گذشته‌اش گفت: می‌دانم که نظر او هم نسبت به این کار مثبت است، احساس می‌کنم دارم پا جای پای او می‌گذارم.
 
شهر «تیر» که به ثبت رسمی میراث جهانی یونسکو درآمده، در ساحل جنوبی لبنان و نزدیک مرز رژیم اشغالگر قدس واقع است که یک انجمن بین‌المللی برای نجات این منطقه باستانی تلاش می‌کند.
 
پیکاسو امید دارد با عرضه یادگاری ارزشمند پدربزرگش، مبلغ پنج میلیون دلار به این انجمن کمک کند. در وب‌سایت این بخت‌آزمایی نوشته شده: «خرید یک تابلوی پیکاسو با 100 یورو».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین