کد خبر: ۲۲۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
«برندینگ» واقعی چگونه محقق می‌شود؟

راهکارهایی برای جذب بازار

افزایش رقابت‌پذیری در بازار محصولات غذایی پرمصرف از جمله چای و برنج، منجر به پیشتازی برخی تولیدکنندگان در کیفیت سنجی محصولات و نیز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای تولید محصولات جدید شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نفیسه آفرین‌زاد در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در فضای حاکم بر این بازار، شرکت‌ها جهت فروش محصولات خود، روش‌های متفاوتی را برای جذب سهم بیشتر از سبد مصرف خانوار مورد استفاده قرار می‌دهند. 

در این بین، یکی از روش‌های بسیار مرسوم طی چند سال اخیر در ایران، اجرای قرعه‌کشی اهدای جایزه است، اما قرعه‌کشی در صورتی که همراه با ارائه کالای باکیفیت و اطلاع‌رسانی صحیح به مشتری باشد، اقدامی قابل قبول است، ولی معمولا سازمان‌هایی به این رویکرد روی می‌آورند که درپی تحقق سریع نتایج هستند؛ اگرچه این رویکرد، به صورت اصولی، با رویکردهای کیفی فروش و برندینگ، متناقض است، اما روش دیگری که برخی شرکت‌ها در پیش می‌گیرند، تمرکز بر ارائه محصولات کیفی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات جهت افزایش سطح آگاهی مصرف‌کننده نسبت به پارامترهای مختلف محصول است تا مشتری بر اساس آگاهی و عقلانیت، نسبت به انتخاب کالا اقدام کند.

در این میان، شرکت محصولات غذایی «گلستان» که آن را بیشتر به عنوان تولیدکننده چای در کشور می‌شناسیم، بر اساس اعلام مسوولانش، در زمره دسته اول قرار می‌گیرد و بنابر ارزیابی‌های آماری از حجم بازار و مصرف، شرکت مذکور هم اکنون رتبه یک سهم بازار چای را دارا است.

در این باره، اميركيوان طيبي معاون توسعه بازار شرکت گلستان در گفت‌وگویی با خبرنگار «دنیای اقتصاد»، با اشاره به اینکه چای عرضه شده توسط این شرکت، از بهترین محصولات هندوستان و سریلانکا به عمل می‌آید، بازارسازی و توسعه زیرساخت‌های لازم برای پاسخگویی به نیاز مشتری را دو هدف مهم شرکت متبوعش برشمرد و افزود: طرح توسعه زیرساخت‌های تولید چای این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین و روز دنیا، از چند سال پیش آغاز شده است.

 وي با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه با الگوبرداری از رهبران این صنعت در جهان صورت گرفته، بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها، شرکت فوق، یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین خطوط تولید در خاورمیانه را در اختیار داشته که با تکیه بر تجربه 50ساله و اقدامات گسترده انجام شده جهت بازارسازی، روند روبه رشد خود را با سرعت بسیار بیشتری ادامه می‌دهد.

این فعال بخش خصوصی، «برندسازی» را از مهم‌ترین راهکارهای کسب سهم بالا از بازار مصرف‌کننده دانست و تاکید کرد: در صورت برندسازی موفق بر پایه اعتبار و کیفیت محصولات، دیگر نیازی به قرعه‌کشی جایزه برای جذب مشتری نخواهد بود؛ البته قدردانی از مصرف‌کننده، جزو وظایف هر سازمانی است که شرکت گلستان بر همین اساس با شعار «هدیه به پاس 50 سال اعتماد»، هدایایی شامل انواع سکه‌های طلا و اسکناس را در بسته‌های چای خود قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین